Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

A good lesson for me~

>> Thursday, December 23, 2010

ehem!



abah ada ckp; "Family kite memang jenis mcm tu. susah nak mintak balik. padahal memang hak kita"

yup. i totally agreed. kadang2 kita nie terlalu baik. terlalu ingin menjaga hati orang lain. terlalu ingin menjaga hubungan baik yg sedia ada. terlalu lalu lalu smpai kita sanggup korbankan diri sendiri just because kita-terlalu-bersimpati.

tapi sebenarnya org lain tak penah pon terpikirkan itu. sedikit pon tidak. mahu menjaga hati kita pon tidak. apatah lagi mahu bersimpati terhadap diri kita? last2? kita juga yg tersepit, kita juga yg kena terima kesan dr sikap keprihatinan kita yang prihatin-lah-sangat tu.


and ya. setelah asyik tertangguh, i'm so grateful as i'm able to solve it today. aku di pihak yg benar. kenapa perlu takut? NO. aku bukan takut. cuma, ya lah, mungkin mberi peluang dn masih memegang kepada janji itu. tapi apa ada pada janji andai aku sahaja yg menurutinya bukan?

Semua org ckp aku BODOH. owh? really? aku bodo eh??
yelah korang. aku ngaku, aku memang BONGOK la kali ni. aku ngaku la ni... ~mengaku bongok mcm comel sikit~ tapi mmg aku mengaku lah. aku silap. silap besar kot. percaya sangat. dan ya, aku yg rugi ooo~


Tapi takpe lah. everything settled. cuma aku harap beliau tidak menyalahkan aku lah. maaf. aku betul2 terpaksa sbb aku sndiri pon terdesak waktu ni. Jumlah tu banyak kot. so, nak tggu betul2 cukup, mcm tak akan je? Sorry~ so, i acted as AH NGAH to settle this. jgn risau. tidak sekejam Ah Long :)



this 'thing' really taught me. a lot i think. and please learn from the mistake k, soffea.





abah tanya: "so, rasa apa sekarang? Lega kan?"

aku jawab: legaaaaaa~ (senyum)


tapi banyak lagi yg 'menanti' kan hak mereka ni.


note to self:
"please put urself first. others won't make it for u cause they are busy being selfish~"





Ya Allah, Kau murahkan lah rezeki ku. aminnn~



13 comments:

Unknown December 23, 2010 at 9:56 PM  

senyumm..xperlu kata apa2..

hahak

Unknown December 23, 2010 at 10:06 PM  

walau sedikit faham sedikit tak faham.harap sis baik2 saje ye.:)

IMANSHAH December 23, 2010 at 10:14 PM  

hanya tuan blog yang paham..apakah? duit belanja kawen ke??

Nas December 23, 2010 at 11:56 PM  

kak soffea ckp semua kata ko bodoh..tp rasenyer xsemua..sikit je...nas cakap akak pandai... :)

soffea December 24, 2010 at 1:07 AM  

nub:
kalau sy senyum. awk mesti senyum skali. :)


echah:
hehe. itu lah motif. supaya samar2 gitu. takut bukak aib org plak kan chah~ anyway. thanks echah. moga2 :)


iman:
haha. lawak la cikgu ni. takde. takde. takde calon. so, takde la duit belanja kawen. hihi.


hanisah:
amin :)


Belleza:
amiiiin ~



nas:
ai?. dan2 panggil akak pulak eh. gedik ah nas. hahaha. saje nak wat aku rase macam err.. tua? matang kot. haha. nway, thanks.


AlongTapa:
haha. mana tau bapak org tu yg menyelamatkan keadaan? perghh. hebat la ko nih. hehe.

Tieah Madian December 24, 2010 at 8:43 AM  

Yeah, btul ckp abah tu..
Sokong2..

Hana Faza-same person December 24, 2010 at 10:22 AM  

semoga awak dilimpahkan rezeki yg bnyak..amin

soffea December 24, 2010 at 2:16 PM  

tieah:
betul kan? time kasih sokong abah saya. hehe.



sis Hana:
insyaAllah kak. aminnn.. terima kasih doakan saya. sayang akak byk2 :)

Anonymous December 24, 2010 at 8:57 PM  

we learn from mistakes. jgn risau tentang org walau macy pun jenis risau tentang org. haha

ape pun abah superman kan ;D

soffea December 26, 2010 at 1:32 PM  

maCy:
yup. i do agree :) tapi betul lah kan. sbb kite hidup kat dunia dgn org. bukan sorg2. nak tak nak kene risau gak kan. hehe.


yerp. abah hero. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP