Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

Dakwah Muharram.

>> Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah 1432H :) tidak lah terlalu lewat bukan untuk mengucap salam maal Hijrah? kalo lewat pon, apa salahnya. better late than never ;)


anyway, baru je pas tengok drama "Dakwah Muharram" kat TV3. serious sangat best. sangat terkesan lah. banyak citer pasal mcm mane nak dakwah dgn cara yg betul. tengok golongan mana yg kita nak target utk berdakwah. kalo dia rock, kita layan rock sama2 dgn die. insyaAllah niat kita akan terkabul dgn tindakan yg betul. dan haruslah, perlu banyak bersabar.

tiba2 aku mcm terbayang2 wajah aku dengan bertudung litup, berjubah, dan berpurdah. sebok ikut suami berdakwah sana sini. ya. tiba2 mcm tu dowh smpai terbayang2. tapi, watak ayah (tarmimi siregar) dlm cite tu ckp, "imej seseorg tu tak penting. kalo die pakai jubah pon, kite bukan tahu ape ada dlm jubah tu". tu bg lelaki lah. kalo perempuan, takkan lah pulak ko nak pakai mini skirt n dedah2 sana sini pastu sebok2 dok ajak org menutup aurat sume kan. logik lah beb. ada akal, fikir :)

tengok. jadi org seni mcm Eirma Fatima pon boleh berdakwah whut. jadi pelakon macam Aqasha pon boleh berdakwah whut. cuma kita perlu sentiasa istiqamah lah. dan penting untuk selalu pohon hidayah Allah. berubah menjadi lebih baik dr yang sebelumnya.. insyaAllah :)



Salam Maal Hijrah 1432H buat semua muslimin n muslimat di serata dunia.
semoga kita semua sentiasa dibawah lindungan rahmat Allah;
juga tergolong dalam hamba2Nya yg sentiasa diberi petunjuk hidayahNya..
dan ingat, hidayah Allah perlu dicari.
bukan menunggu dan hanya berdiam diri.
sama2 kita hijrahkan diri ya :)
insyaAllah~



aku cuma mahu menjadi yang lebih baik setiap hari.
mencari, mencari, dan mencari.
tidak sesekali menyerah kalah sendiri.
dan ya, seperti azam tahun lepas,
aku masih mahu memberi peluang dn ruang kepada diri sndiri,
Never and ever give up on anything.
have faith :)


20 comments:

Along Tapa December 7, 2010 at 1:13 AM  

aku pun tgk citer tu td..tapi tgk sparoh jalan jek...sbb secara tetiba aku terasa gian nak jamming....lalala~~

Gorengbaek - Koleksi gambor kat Muor

Hangit habis dah - Luahan perasaan...luahan perasaan

soffea December 7, 2010 at 10:10 AM  

asmiza: salam maal hijrah juga ;)

alongTapa: owh.. mesti cite tu yg bt ko gian nak jamming. hehe.

Liquid: salam maal hijrah utk awk jugak :)

Unknown December 7, 2010 at 12:25 PM  

salam maal hijrah buat akak sekeluarga yew :)

TEMBAM!!

Nas December 7, 2010 at 1:47 PM  

salam maal hijrah..
sofia...sori smalam aku log out awal..xdpt tgok komen ko kat shoutbox
cmnie la..kalau ader probs....ko leh mintak aku buatkan facebook likes mahupun kalau nk facebook share pon boleh...aku leh tolong...aku da tolong 2 kawan aku...cuma dia bagi password serta alamat emel dia...kalau nak aku butakan pon boleh...aku janji xbukak blog ko..
ko leh emelkan pasword n emel blog ko
ke-
nashes90@gmail.com

Unknown December 7, 2010 at 5:28 PM  

sesape yang syok tgk dakwah Muharam tu boleh ler melayan nya secara live bersama Al Farabi Band. jalan cerita yang sama

asfira aminuddin December 7, 2010 at 7:58 PM  

babe! salam maal hijrah. semoga tahun br ni beri kite bnyak kebahagiaan ;)

akubiomed December 7, 2010 at 8:38 PM  

Salam perkenalan. Moga usaha itu disemat dengan benih azam sempena tahun baru

dya adriza December 8, 2010 at 2:38 PM  

salam perkenalan ^^ salam maal hijrah juga. memang betul pun nak berdakwah perlu kena pada tempat, kalau berdakwah ikut kepala sendiri, sapa nak ikut kan?

enyheartsdiamond December 8, 2010 at 4:42 PM  

salam maal hijrah.. diharap tahun ini lebih baik dpd tahu2 sebelumnya :)

syaja December 9, 2010 at 11:15 AM  

salam 1 muharam . saia follow cik soffea =)

No name December 9, 2010 at 6:35 PM  

dakwah muharam itu sangat best.. aku pun suke..

Raji and Yeen December 10, 2010 at 1:21 AM  

salam maal Hijrah
err xlambat lagi kan?

Unknown December 10, 2010 at 3:59 AM  

hehe sis!salam maal hijrah..dah lame xstalk kat sini..rndu lak rase.hehehe.;pp

soffea December 10, 2010 at 5:18 PM  

cik Kumbang : salam maal hijrah :)

isz: thanks isz. salam maal hijrah juga =)

nas: wookeh beb. aku da sent emel kat ko smlm. thanks tolong aku :) slm maal hijrah ;)


tomato: salam maal hijrah cik Tom ;)

soffea December 10, 2010 at 5:21 PM  

HTP: owh.. ye ke? nti akan tgk cite tu :)

asfira: same goes to u too, babe :) insyaAllah~


akubiomed: insyaAllah.. aminn~ slm kenal.


dya: slm pkenalan juga :) ya. betul. sy sokong!

soffea December 10, 2010 at 5:23 PM  

eny: insyaAllah.. semoga kite sama2 dpt menjadi yg lebih baik :)


syaja: thanks yerp. slm maal hijrah :)


Lizzie: betul suke aku tgk aqasha jd ustaz rock. hehe.


fakrur:salam maal hijrah. tak. tak. tak lmbat pon. hehe.


echah: salam maal hijrah echah. huhu. miss u too. akak salu stalk echah di sana.. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP