Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

Salam Maal Hijrah

>> Thursday, December 17, 2009


Salam Maal Hijrah 1431


Sempena Tahun Baru Hijrah 1431 ni, aku cuma harap aku dapat hijrahkan diri aku ke arah yang lebih baik. tinggalkan sume ape yg sia2 dan tak bermanfaat langsung pon. tinggalkan. dan perlu, muhasabah diri. semua apa yang terjadi dalam hidup aku selama nie adalah dugaan n ujian dari Allah. sebagai tanda cinta dan kasihNya terhadap hambaNya. dan aku perlu bersyukur kerana aku masih dalam lindungan Allah, yg diberi petunjuk olehNya~ Alhamdulillah~



Dan sesuatu yg aku belajar dari kehidupan ini, don't ever give up on anything. maybe sometimes u feel so down. rase mcm semua nie tak adil untuk kau. rase macam kau terlalu malang. rase macam kau nie tak berguna langsung, dan ntah ape2 perasaan yg dihasut syaitan tu... ambillah masa utk muhasabah diri. Semua itu ada hikmah. Allah sayang kau. Allah sayang kite. . Mungkin mase tu kau berazam takmo bercinta lagi, takmo pergi sane lagi, takmo ikut jalan tu lagi, takmo percaya ape2 lagi, dn ape2 yg kau takmo dan takmo, itu n ini, teruskan lah dengan rasa hati kau tu.. Tapi, jgn sesekali mengalah. Kau cuma perlu masa untuk ubati semua tu. Dan kau lah juga yg tentukan berapa lama masa yg kau perlukan untuk ubati luka itu. Biar betul2 sembuh. Biar betul2 pulih, walau kesannya tetap ada.

the key is, just move on. Kalo jatuh, bangun. Have faith. Grass is always greener on the other side right? Dan pada waktu itu, segala apa yg kau takmo dan takmo itu, perlahan lahan kau akan beri peluang utk diri kau sendiri. Perlahan lahan kau akan dapat terima kembali. Dan perlahan2 kau akan sedari, kau semakin matang, kesakitan itulah yg membentuk diri kau yg sekarang. Menjadi yg lebih baik pastinya. Dan sekali lagi, kau pilih pilihan yg kau ada, kau ambil peluang yg terbentang. tapi kali ini penuh dgn hati2, dan harapan yg pasti. Kerana byk yg kau telah belajar dari kesilapan yg lepas bukan? Dan pasti, kau tak mungkin ulanginya lagi~



Dan teruslah melangkah. Life is about taking a chance. You have a lot of choices to be choose. Minta lah petunjuk Allah dlm segala hal. Moga2 Dia membantumu dalam memilih pilihan yg tepat. Itu pasti. Kerana Allah sentiasa mengingati hamba-hambaNya yang mengingatiNya. Jadi, jgn pernah mengalah. Perjalanan perlu diteruskan. Rintangan adalah pembakar semangat dn pengingat diri. Pandanglah segalanya dari mata hati, bukan menggunakan nafsu yg menguasai diri. Yakin lah pada diri. Carilah kebahagiaan yg hakiki. Ingat lah, hanya kau yang menentukan masa depan kau. Hanya kau yg layak mencorak hidup kau sendiri. Kerana kau juga punyai hak untuk B.A.H.A.G.I.A~



mengingatkan diri sendiri.
itu perlu. dan mesti selalu.




+Salam Maal Hijrah buat semua muslimin dan muslimat+
Semoga Allah sentiasa memberkati dn merahmati hidup kita selalu
InsyaAllah~

4 comments:

soffea December 21, 2009 at 11:53 PM  

hye eny. salam maal hirah juga~ =)

soffea December 21, 2009 at 11:54 PM  

mytee: sile, sile.. lalu la selalu. hehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP