Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

jangan obvious sgt boleh tak?

>> Monday, December 6, 2010

picture as an intro :)


STALKER! owh. sounds great right? n i bet sume org pon memang seorang stalker. cuma samada ciri2 itu terlalu menguasai diri atau tak. kalo tak dpt dikawal, mmg boleh jadi Stalker terhandal la wa cakap lu. syabas!

hey. i am a stalker too. aku suke nak stalk org2 yg aku rase macam best untuk di stalk. then org2 itu semestinya lah ada kaitan dgn aku n kisah2 dulu. eh. tak. bukan kisah hangTuah atau Mahsuri. perlu ke aku nak stalk wan ape tu yg generasi ketujuh mahsuri. perlu ke? err.. macam tak berminat la plak.

see, untuk menjadi seorang stalker, anda perlu ada sifat minat terhadap mangsa. minat yg aku maksudkan bukanlah macam minat giler, suka ke atau cinta atau ape ape je lah. it could be yes... but tidak seharusnya minat yg sebegitu. mungkin anda berminat untuk memerhatikan beliau. atau anda berminat untuk menyekodeng beliau n rasa mcm, ek eleh.. tu je ke? ko rase ko bagus sgt ke? aku lagi bagus lah! haha. betul tak?


beb. jangan tipu lah kan. sbb aku pon mcm tu dowh. manusia. (owh. cliche nya!) tapi tapi tapi aku takde lah smpai nak TIRU setiap apa yg beliau, (iaitu mangsa yg distalk) lakukan. dah.... kata pon tak suka. gua saje je derr nak tengok2 life beliau. gua saje2 je nak usha2 beliau. n guess what, gua rasa beliau juga menyekodeng iaitu menjadikan gua sbgai mangsa beliau. eh. gua rasa macam dalam gua la beb dok mengaku diri gua ni gua. Gua Tempurung kah gua?


wei. kadang2 mcm tak suka kan bile ade org seeeeboookkk sangat nak TIRU2 ape yg kita buat. serious aku tak suka dowh. apa aku ni idola ko sangat ke beb? kalo ko adore aku sgt pon, please, diam2 sudah la kan. tak perlu lah obvious sgt nak tiru setiap ape yg aku buat. wei. malu lah mcm tu. i nie pemalu u. jangan la adore i sngat smpai nak tiru2 i sume. jangan lah smpai terang2 sangat. malu la i. awwww~

saady si cousin yg poyo: tulang belakang ku :)


paling takleh blah bile die trying very hard to be me. dan juga, setiap words yg aku taip agaknye die suka owh. smpai die quote okies words aku. tapi sgt memalukan sbb die guna untuk something yg takde kaitan langsong! tak kena!! eiii.. to be honest, i'm not really good in English, tapi rupenya ko lagi not-so-good dr aku beb. aku tahu tu. and it's proven through all ur status n comments. see. aku pon stalk ko beb. tahniah la utk ko. berjaya menarik minat aku utk stalk ko.



banyak kali dh aku post status emo2 bengang2 sbb ade org yg sebok nak jadi diri org lain ni. status tu betul2 untuk si stalker itu. tapi aku tak tahu lah die terasa atau tak. sbb die mcm makin menjadi2 je sifat PENIRU die tu. nie mesti biase TIRU TIRU dalam exam nie. kankan? ha.. dah tau dahhh.. haha.

ouh. macam emo kan? actually benda nie mcm dh lama. cuma makin hari makin obvious. and i don't like that. seriously. dan aku rasa, tak perlu lah aku nak mention and describe satu satu ape yg die dok tiru tu. sbb aku rase mcm banyak je untuk dibanding kajikan. er? istilah apakah itu? tengok lah, kalo dah over sangat, aku nak tegur jugak lah die tu. kene kumpul evidence dulu kan. eceh. bunyi macam detective conan je. haip. aku mmg mcm ni. aku tak tuduh membuta tuli. evidence itu penting woo.. terima kasih abah, sbb menerapkan nilai2 kepolisan dalam diri ku. tiba2*

dah la. biar lah minah tu kan nak stalk aku. aku tak rasa aku hebat atau bagus ke ape. tapi bila die sebok sangat nak bersusah payah TIRU ape yg aku buat, dan bersungguh2 untuk menunjukkan die lebih hebat atau ape, aku just cool je beb. ko nak menang sgt kan. amek lah. aku tak berminat nk bertanding dgn kau sbb aku pon tak tahu aku tengah bertanding. dan tiba2 je aku MENANG yeayyyy!!! sebab apa? cause i know that I AM THE WAY BETTER THAN YOU lah. reason yg paling logik n mudah.


dan ya. skrg nie mcm dpt detect another person yg mcm meniru i, u! it is shown through her writing. please. get ur own identity ya. sebab tak best pon jadi diri org len n tiru meniru nie. rimas tahu tak?? lagi best jadi diri sendiri. and ya, be proud of yourself!!!! itu harus. kerana dirimu begitu berharga :) iklan loreal jap.


so, kepada semua stalker. marilah kita stalk mangsa2 secara diam2. tak perlu obvious sangat ok. sbb boleh jadi mangsa itu juga menyestalk kite. aww. dh macam bunyi stok ayam ke ape. tibe2 lapar.

ape moral value entry nie murid2? ya, kita harus STALK org selalu. eh. tak. tak. kita haruslah menjadi DIRI SENDIRI. jangan lah nak compare sgt ngan diri org len. dan please, janganlah sebok nak tiru2 n jadi org len. kalau nama anda SOPIAH, jadilah SOPIAH yg sejati. tak perlu nak jadi SOFEA JANE semata2 nak feeling2 Black dedicate lagu SOFEA JANE; khas untuk anda.get what i mean? chill ya!! :)




be who u are. no more. no less :)


22 comments:

asmiza December 6, 2010 at 5:07 PM  

setuju kak !
kite pon stalker jgk.
tp beradab punye stalker laa.
baik baik sudah kan kak. hee :D

btw, sabo eh kak. chill ;D

Frodo Baggins December 6, 2010 at 5:13 PM  

jd stalker maria ozawa ... keh3x

Along Tapa December 6, 2010 at 5:46 PM  

stalker atau copy cat ni benda biasa kat website ni...nak2 kalo ko punye ayat tu mmg solid kaw2 menarik perhatian orang...kan??

p/s:aku kena stalk n kucing tiru sbb aku comel...ngahahahah~

Gorengbaek - Koleksi gambor kat Muor

Hangit habis dah - Luahan perasaan...luahan perasaan

IMANSHAH December 6, 2010 at 6:38 PM  

Wah kena jenguk FB soffea ni...nak tengok komen2 tu..hehe

soffea December 6, 2010 at 7:05 PM  

asmiza:
betul. mesti act secara baik. behave sbg seorg stalker. hehe..

ye. sdg sabar:) thanks ya ;)

soffea December 6, 2010 at 7:06 PM  

Frodo:
haha. saya stalker si hujan. hye. nama saya rain. die hot oh. takde kelemumur. haha.

soffea December 6, 2010 at 7:06 PM  

aida:

saya pon jugakk. hehe.

soffea December 6, 2010 at 7:08 PM  

Along Tapa:

a'ah. aku selalu je dok bace org tu stalk n tiru bulat2 setiap entry die. sedih woo. tapi alhamdulillah. aku takde lah smpai tahap mcm tu lg. cuma aku tak berkenan betullah org yg tidak menjadi diri mereka sendiri. krisis identiti mungkin.


p/s/s: ke ko yg stalk kucing ko ni? haha.

soffea December 6, 2010 at 7:09 PM  

Iman:
haha.. jenguk la.. komen2 dr kawan2 je. si stalker tu tak berani nk reveal kan diri. yg byk2 komen tu, sbb dh jadi mengarut ngarut da.. haha.

Nurulbadiah Lai December 6, 2010 at 7:19 PM  

aduhai..manusia2..
nurul pon kdang2 stalk gak org..tp berpada pada la

Unknown December 6, 2010 at 8:44 PM  

kita pon ley jadi stalker yang terkenal ape,,hhaha

Mabuk

soffea December 6, 2010 at 9:38 PM  

nurul:
tu lah kan.. kite stalk jugak.. tapi takde smpai nak tiru2 ke ape.. huhu.

soffea December 6, 2010 at 9:39 PM  

isz:

haha. stalker terkenal n terhandal. pheewiit.

Nas December 6, 2010 at 10:41 PM  

cuma komen kat sini ok....cuba usha entri kat sini

http://maribinablog.blogspot.com/2010/06/cara-pasang-facebook-like-button-di.html

kalau ader masalah..ko tanye aku balik...:)

Liquid December 6, 2010 at 11:21 PM  

uishh... org cmni pon ade ek uhu

Ain Zulaikha December 6, 2010 at 11:40 PM  

sy lak jadi stalker brad pitt , harap2 dia tak kahwin dengan angelina lagi T__T huhu sodeh den.

soffea December 7, 2010 at 2:20 AM  

nas:
thanks beb for that link. sgt membantu. tapi tak jadi la mcm yg aku nak.. huhuhu.. ade aku tggl comment kat shoutbox ko. nti ajar aku ye. thanks beb :)

soffea December 7, 2010 at 2:21 AM  

Liquid:

manusia macam2 ragam kan :)

soffea December 7, 2010 at 2:21 AM  

ain:

saya pon harap2 sgt macam tu. ade stalk angelina jolie skali tak? hehe.

soffea December 9, 2010 at 10:18 PM  

eny:

hehe.. sama la. kalo ade yg perlu diinvestigate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP