Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

I'm not Married yet!~

>> Saturday, October 2, 2010


semalam: ade org tanye; "U dah kawen ke?" terkesima di situ ye.
" eh. belum. kenapa?" .
" sbb u pakai cincin ma.."
owh.. ye ke? haih. bikin saspen je tau. aku ingat ke sebab die nak kate gaya aku seperti wanita yg sudah berkawen. atau nak kate, wajah aku kelihatan seperti matang ~ewah. padahal mcm berusia? atau mcm TUA? haha~, sehinggakan dia ingat aku mcm dh bersuami. huh. kecewa disitu.

"Tu lah.. anak murid i pon selalu tanya. dorg ckp sebab i pakai cincin~"

" ya la.. u jgn pakai kat jari tu. pakai kat jari lain la"

" hehehe "


memang kot. sbb aku pakai cincin kat jari manis, tangan kanan. org salu ckp tu "tanda" dh berpunya or what so eva. tapi betullah. aku nie mak abah yg punya.HAHA. ya. POYO di situ~

actually, dulu aku pakai cincin kat jari hantu. eh. macam seram je sebut hantu di kala duduk seorang diri di sini?. okeh. tukar lah. jari tengah. ha, baru rase mcm tak takut dah. psycho giler~ ^__^

but satu ari tu aku penah terbaca 1 note, somewhere in FB which state that, tak elok memakai cincin di jari telunjuk n jari tengah. ada sebabnye. tapi aku mcm tak ingat sgt la. so, takleh nk smpaikan di sini. cuma aku bleh conclude la yg seorang Islam tu, HARUSlah TIDAK memakai cincin di jari telunjuk atau jari tengah. take note di situ ya. nanti2 korang goggle pasal nie k ;)

tapi takkan aku nk mention kat amoi tu plak. tak paham die. aku hehe hehe je la~ asal die puas ati.

_______________________________________________

eh, korang. salah ke pakai cincin emas bagi para gadis ye? ewahhh~
byk kali kot aku dlm situasi nie.

dulu: member aku penah pesan;
"Peah, baik Peah bukak cincin tu, sebab nanti org takut nak dekat"

aku jwb la;
" kalo betul die nak kat i, die akan usaha"


YA. maksud aku; die usaha untuk tahu status aku, dh bertunang ke, dh kawen ke, dh single ke? eh. masih single ke? die patut bertanye la.. baru nmpak macam bersungguh kan?

its better drpd; nampak je cincin kat jari, terus set mind; "owh. dh ADE. melepas. baru nak ayat~" haha. giler poyo ayat bajet howt dowh.

______________________________________________

kesimpulannya:
biarlah org nak cakap jatuh saham atau ape. tapi nak buat macam mane kan, aku suka pakai cincin ni. dah abah yg beli. takkan nak simpan je? tak baik tau. tak appreciate.


+siap inai? itu mmg mengelirukan+




pesanan: soal selidik itu penting.

pertanyaan: lelaki memang ramai anggap mcm tu ke?
ade cincin ----> jauh. jauh. jangan dekat!

hakikat: please. i'm not married yet!~


geram sbb picture tu besar sgt.
aku just copy url image je dr FB.
tak reti nak adjust cmne da..
haih. buruk jd entry nie.
buat2 mcm nmpk comel je la eh~


23 comments:

Unknown October 3, 2010 at 1:29 AM  

btol2..kepunyaan mak n ayah..heee
kalo pkai cncn saje xderla nk ckp dh kawin..
sis siap pakai inai mcm 2 mmgla xleh n pikir lain dah...mst konfirm2 org ingt bini org..heee

Ayun Ayunar October 3, 2010 at 1:49 AM  

owh yes yes.. ayun pon ingat sofea dah tunang.. sebab ade pic inai n cincin :)

Unknown October 3, 2010 at 8:09 AM  

klu pkai cincin xsemstinye da kawen kn,,hehehe

NAZ October 3, 2010 at 10:44 AM  

i nak pakai macam u jugak nak jugak nak jugak haha

Tieah Madian October 3, 2010 at 10:55 AM  

Btul..
Dulu kan, ms kje gov jap, ade mamat tu ckp yg kte ni dh b'punye..
Cantik cincin dia tgur..
Sdgkn cincin tu mak yg bg..
Haha..
Plik, abis tu pmpn yg msh single x leh guna cincin ek?
Huhhh..

IMANSHAH October 3, 2010 at 11:39 AM  

Salam, wah i pun orang ingat dah kawen coz dalam FB i tulis status DIVORCED..haha

soffea October 3, 2010 at 11:41 AM  

echah:
a'ah. hak mak n abah. ewahhh ^__^
inai tu bukan pkai selalu, echah. tp mmg mcm keliru kot? hehe.


ayun:
haha. yg nie time kenduri my aunt. sebok nk pakai inai gak. sofia tak bertunang lagi, ayun.. tggu ayun dulu~ hehe.


is:
betul. betul. kdg2 sbb suke. cantik.



naz:
haip. tak boleh. lelaki takleh pakai emas. tak boleh tak boleh jugakkk. haha.



d_tieh:
kite pon salu kne tegur cmtu. nti bile ckp, tak la.. takde pakwe atau ape, tak percaya la plak. haih~

soffea October 3, 2010 at 11:42 AM  

iman:
salam ;)haha. kalo i pon, sure ingat u dh kawen, dgn status divorced itu. hehe.

Nas October 3, 2010 at 12:26 PM  

Salam...err..kalau ikutkan memang aku tengok muka akak mcm matang skit..
hehe...siap pakai inai lagi..
sapa yang tak kompius...lagi2 pakai cincin emas di jari manis...
hehehhehe
macam dah bertunang pulak...
hahahahhaa
betul2..takkan cincin beli2 nak simpan kot... :P

Amir Syahir October 3, 2010 at 1:20 PM  

tak kwen lg?
meh gua masuk minang..ahhaha

soffea October 3, 2010 at 10:31 PM  

nas:
salam ;) wohoo.. iye eh? mcm matang? matang kan? bukan tua? haha.
iye lah.. bikin konpius je. tapi sbnrnye sbb mmg suke je pkai cincin. hihi.

soffea October 3, 2010 at 10:32 PM  

hiro:

haha. jemputlah ke rumah. hehe.

soffea October 3, 2010 at 10:59 PM  

eny: owh.. i c... i suke ;) hehe.

Hana Faza-same person October 4, 2010 at 6:59 AM  

ekekeke.. mungkin perception orang yg berabad lamanya kot..hehehe..

tp memang nmpak manis kalau pakai inai dan cincin..peewwiitt!! hehehe

YOUsoF October 4, 2010 at 11:13 AM  

hehhe okeh da buat² mcm nmpk comel je ;DD

*When u get married, cepat² wat post okeh hehhe.

Un Phat Lee October 4, 2010 at 2:37 PM  

gua pakai inai relaks je.ehe XD

soffea October 4, 2010 at 10:18 PM  

sis hana:
iye kot kak.. tu la pasal. mcm best je. rase2 diri mcm manis. pheewiit. hehe.


yousof:
time kasih sbb buat2 mcm nmpak comel entry ni. hehe =) ok. insyaAllah. kalo masa mengizinkan. hehe.


phat Lee:
haha. ape rahsie lu relax cmtu beb? share meh. hehe.

Farah-Izzaty October 5, 2010 at 2:16 AM  

errr.... aku pakai cincin kat jari tengah pun org ingat aku dah kawen.. aiyakk!!

baru tau pasal tak boleh pakai cincin kat jari tengah.. thanks! tapi cincin ni kan... longgar kalau pakai kat jari manis.. adehs!

soffea October 5, 2010 at 7:00 PM  

farah:

tu lah.. tu pon dpt info dr FB.. tapi mane tah link nye.. kalo tak, leh share sini.. huhuhu..~

Cikpuan Qiqi October 7, 2010 at 9:40 AM  

hehehe..qiqi pon slmbe je pkai cincin kt jri manis.lntak le org nk kte pe pon..tp 1je qiqi xmnt..pkai inai..inai nk pkai ble tbe mse nnt..keh333333.


erm..pasal yg pkai cincin kt jri tgh n jari tnjuk tu, sbnrnye kalo ikut adk sdare yg umor 10 taun tu ceramah, 2 kite ikut org kristian or yahudi yg pkai cre gitu..thats y dtegah pkai kt kri2 tersebut..

huhu

soffea October 8, 2010 at 7:52 PM  

Qiqi:

owh.. i c.. i suke pakai inai. tapi nie pon dh lame tak pakai. huhu.

nway, thanks for the info ya.. appreciate it ;)

cigu pka October 20, 2010 at 11:04 AM  

yup.xclap mmg ada hadis nabi yg larang pakai cincin kat jari telunjuk, ibu jari n jari tgh...sbb itu plakuan orang yahudi..

memet...i xnak paki cincin da skrg..tkut nnt jd andalusia..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP