Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

biar. saya simpankan sahaja.

>> Friday, September 17, 2010

Salam~

org kata, penjelasan itu kadang2 menyakitkan bukan? n people do said; "it's better u know nothing than know everything"~ tapi, hey. jangan risau. ia tak menyakitkan aku sgt. cuma sedikit terkilan. n sedikit terasa ati mungkin. takpe. tahan. sbb aku perlukan penjelasan n menjelaskan ttg hal itu.


kisah dulu. mlm nie baru terungkai. dipaksa untuk diselesaikan. eventhough bukan lah setiap inch yg diungkit, tapi cukup untuk aku buat beberapa kesimpulan.

_________________________________________


kamu.
iya. kita berbeza. sgt berbeza.
cara kamu. cara saya.
pemikiran kamu. pendapat saya.
pentafsiran kamu. pemahaman saya.
penjelasan kamu, penerangan saya.
semuanya berbeza. sgt2 berbeza.
dan saya menyedari itu.
saya memahami itu. baru tadi. sebentar tadi.

kamu.
saya anggap ini salah faham semata2.
dan cukup lah penjelasan yg berjela2.
tapi semuanya sangat berbeza.
yg kamu tafsir. yg kamu faham.
yg saya jelaskan. yg sy katakan.
gurauan di anggap sesuatu yg serious.
sensitiviti di anggap sesuatu yg mudah.
salah kamu. salah saya.
salah faham. pasti.

kamu. tidak mengapa.
andai ada apa2 lagi dalam hati saya.
biarlah saya diamkan sahaja.
biarlah saya simpankan sahaja.

walau kamu harap saya luahkan.
dan kamu ingin jelaskan.
tidak mengapa.
tidak penting bagi saya.
kerana saya tahu. kita berbeza.
pemikiran yg berbeza. pendapat yg berbeza.
kamu cara kamu. saya tetap saya.

cuma satu.
jangan anggap saya sebegitu.
walau saya tidak bertudung labuh.
walau saya tidak berjubah.
apatah lagi berpurdah.
saya tetap tahu batas pergaulan.
saya tetap tahu sempadan persahabatan.
saya tahu adab berkawan.
dan saya bukan sebegitu.
sy mahu kamu faham itu.
saya ingin kamu mengerti itu.
Jelas begitu, ustaz?


dan.
ya. kamu.
kadang2. yg tidak penting bg kamu itu, sgt penting bg org lain.
yg remeh bg kamu, sgt bermakna bg org lain.
saya tidak layak menasihati kamu, ustaz.
tapi cuma mahu mengingatkan.


jadi. beginilah.
selesai sudah semua.
anggap sahaja kamu tidak pernah kenal saya.
dan saya juga tidak pernah tahu tentang kamu.
terima kasih.
kerana menjadikan saya bertambah matang.
terima kasih.


_____________________________________________


hidup nie macam2. dan hidup aku, sgt macam2. dugaan KEPERCAYAAN yg paling mengancam. HAHA. tapi takpe lah. aku belajar untuk berfikir secara rasional. aku belajar untuk berdepan dengan cara yg paling cool. pheewiit.

n hey. i do realized 1 thing; "aku bertambah MATANG"~

tepuk tangan. syabas Soffea ;) HAHA.


psssttt: mulut senyum. mata tutup. nafas ditarik, lama ditahan. kemudian dihembus. hidung disapu. aik?? hingus? HAHA. mata sudah berkaca. tahan. jangan tumpah. walau setitik. hey, I'M OKAY, I'M OKAY; mengangkat kedua2 tangan.

hehe ;)






SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR BATIN.
Jgn risau. saya tidak dendam apa2.
sudah lama saya maafkan.



26 comments:

c.a.k September 17, 2010 at 3:14 AM  

ok memahami.pernah mengalami nasib yang sama.ignore him.ignore everything.but take it as positive.as advise. its good for you .and me too. btw. sometimes its hurt .but sometimes it also can be true. believe it :) semoga maju dalam beristiqamah. :) saya masih dalam proses.

farah diaz September 17, 2010 at 4:12 AM  

salam raya..huhu...i've the same experience la soffea~

naz September 17, 2010 at 7:33 AM  

menangis tak salah sofea :) buang lelaki itu ambil saya hahahaa :)

senandung semalam September 17, 2010 at 11:36 AM  

penah rse yg same soffea...
n btol ape yg soffea ckp xbtdung labuh,xberjubah n sbgainye tue x beerti kte xtaw ape2...
sabar yep...
ini lah namenye kehidupan...
hepy eid

eik`S noName September 17, 2010 at 12:07 PM  

owh, ramai yang penah rasa yang sama...molek wak club satu...uhhhu...
xpe, ia mengajar kite utk menjadi lebih matang...

Rashid September 17, 2010 at 9:29 PM  

Hidup ni penuh warna warni kan.. itulah indahnya. Kalaule semua orang pemikiran yang sama.. aduhai..

tahniah! kerna tak nangis.. hehe

soffea September 17, 2010 at 9:29 PM  

c.a.k :

thanks. the great opinions and gud advices. yup. i do agree with u. and i'm in the process of learning; the meaning of "sabar".. facing all of these difficulties with a smile. and learn that, "trust NOBODY"~

;) appreciate that ;)

soffea September 17, 2010 at 9:31 PM  

farah: salam raya farah ;) yup. everyone might have once. maybe. same la kite =)

soffea September 17, 2010 at 9:33 PM  

naz: tapi takmo nangis over2. hehe. dh lame buang, naz. nak amek awk, kne p meminang dulu ke? haha.

soffea September 17, 2010 at 9:34 PM  

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:

a'ah kan. anda solo. tp brutalll?? haha.

soffea September 17, 2010 at 9:36 PM  

senandung:

wuhuu.. betul. betul. pakaian tak mencerminkan keseluruhan peribadi. walo kite nmpak tak sealim mane, tak semestinye kite terlalu jahil hal2 agama, bukan? kadang2 org alim yg kite rase respect sgt tu yg buat kite rase mcm, eh?? aku slh respect org laa. rupenye same jugak dgn org2 lain. haihhh~

happy eid ishma ;)

soffea September 17, 2010 at 9:37 PM  

hamzah:

yup. tak sume best. mcm kuih raya. haha. apakah?

soffea September 17, 2010 at 9:40 PM  

eik:

haha. boleh. boleh. buat club. nk join? hehe.

a'ah. dugaan nie ajar kite mnjadi lebih matang. insyaAllah~

soffea September 17, 2010 at 9:41 PM  

rashid:

yup. warna warni. ade warna yg kita suka. ada yg tidak. namun ia mewarnai kita. hehe ;)

ya. sama2~

Hana Faza-same person September 18, 2010 at 10:38 AM  

tabahlah hadapi apa jua rintangan ye soffea:)
all the best, dek!

hamzah ian September 18, 2010 at 4:16 PM  

haha..gua dtg lg.. takkan mcm kuih raya kot.. hoho

echah mashuri September 18, 2010 at 9:06 PM  

menarilah dan terus tertawa..walau dunia xseindah syurgaa!heheh:)

soffea September 19, 2010 at 11:07 PM  

dee: yup.mcm roller coaster pon iye jugak ;)

soffea September 19, 2010 at 11:07 PM  

kak Hana: thanks kak. sedang cuba. chaiyookk ;)

soffea September 19, 2010 at 11:09 PM  

bro Hamzah:

dtg banyak kali pon takpe. wa suke. blog terbuka nie ;) mari beraya.

iye lah. kuih raye. ade yg nmpak cm sedap. tapi sbnrnye tak la sedap mane pon. kan?kan? hehe.

soffea September 19, 2010 at 11:09 PM  

echah: ewahh.. jom menari same2 ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP