Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

warkah buat kamu yang telah melukai saya

>> Saturday, June 26, 2010

hey kamu.
kenapa tipu saya?
kenapa dustai saya?
kenapa?

hey kamu.
kamu beri harapan.
kamu beri impian.
kamu beri angan-angan.
tapi semuanya PALSU.

Kamu. ya. Kamu.
kamu lamar. kamu yakinkan.
kamu kuatkan harapan.
kamu kelihatan bersungguh.
kamu kelihatan ikhlas.
semua untuk yakinkan saya.
pertimbangkan lamaran kamu.
kamu beri masa.
ya. saya pertimbangkan.

saya. berfikir.
saya. bukan yg terbaik untuk kamu.
saya. tahu.
saya tidak layak untuk kamu.
tapi kata kamu, tidak mengapa.
nanti kamu akan didik.
Jadi yg solehah. insyaAllah.

_________________________________

Kamu. Kamu.
kamu diam. kamu menjauh.
tiba2. kamu dingin.

saya. sabar.
saya. cuba faham.
zina hati mahu dielakkan.
saya. belajar.
mengawal hati.

kamu. masih diam.
saya redha.
mungkin bukan jodoh kita.

___________________________________________

kamu. kamu.
datang kembali.
bertanya khabar.
saya. membuka cerita.
luahkan rasa.
saya menjadi tidak yakin.
kepada kamu.

kamu.
masih cuba.
memberi harapan.
meyakinkan hati.
bertanya andai sudi menunggu 2 tahun lagi.


_________________________________________

malam ini. ketika ini.



kamu, kamu.
kamu selindung.
kamu berbohong.
kenapa?


kamu.
baikkah begitu?
memberi harapan dan menghancurkan?
melukai hati dn menggoreskan rasa?
baikkah begitu wahai kamu,
yg digelar ustaz?


kamu.
semua sudah saya tahu.
tetapi.
bukan dari kamu sendiri.
kamu. kamu.
ya. kamu yg berada di Mesir ketika ini.
yg akan menyambung Master tidak lama lagi.
yg akan tamat 2 tahun lagi...
saya sudah tahu.
rupanya.
KAMU SUDAH BERTEMANKAN ISTERI!~



Kamu.TERIMA KASIH.
kerana.
menghancurkan hati saya.
menyakiti perasaan saya.
melukai jiwa saya.
mencelarukan emosi saya.
TERIMA KASIH.


Kamu. ingatlah.
hormat saya pada orang seperti kamu.
tiada lagi.
org yang berselindung.
disebalik keALIMan yg ditopengi.
orang yg berpura.
walau punya ilmu agama yg tinggi.

kamu. saya senyum.
TERIMA KASIH atas pemberian rasa kecewa ini.
semoga kamu diberkati.

_________________________________________



psssstttt~
jahil atau alim, semua seakan serupa.
hadir untuk menyakitkan.

kuat soffea.
ada hikmah.
Yakin pada Allah =)

24 comments:

Amirah June 26, 2010 at 3:09 AM  

aiyoh.da ade istri?

serious sedih.

be strong kayh!

NAZ June 26, 2010 at 9:45 AM  

huh berat berat. hargai sesuatu bernilai jangan pada sesuatu yang buat kamu lemah longlai

Nas June 26, 2010 at 1:29 PM  

soffea,aku ker yg melukakan aty kamo?? ehehehe

cryclown June 26, 2010 at 2:13 PM  

manusia..masa yang menceritakannya..

aaina June 26, 2010 at 5:32 PM  

heart.be icy!
neva get melted.still.

hopefully dis words will help. =)

zatie June 26, 2010 at 8:33 PM  

weh sorry to say..but really sad to hear that... ada jgk manusia mcm 2 dlm dunia ek? konon je serious mcm ng ape...tibe2 jd cmni... baik kt think negative je dr ari 2... x guna...tipu org... ehhhh geram nya... knp hg jmpk ng org cmni? x pa la...anyway... kt dh tau drama dia... so be careful... hanya bleh b'sabar je la... tnggu s'suatu yg best, dpt yg x disangka...

soffea June 27, 2010 at 2:17 AM  

mira: yup. rupenye sudah beristeri.
aiseh. sadis. nway, thanks. ya. be strong!~

soffea June 27, 2010 at 2:20 AM  

senandung semalam: yup. Sabar ;)


naz: thanks for that words. ya. hargai sesuatu yg bernilai. n hargai pada mereka yg menghargai kita. bukan pada yg mengkhianati.

soffea June 27, 2010 at 2:24 AM  

nas: hahaha. tu la.. nas, ko la punye pasal nie. haha. takde la.. gurau je~


cik nana: eh. bukan nie org lain. syafiq tu ade kat Kedah. smbung blaja sane. hehe.

soffea June 27, 2010 at 2:27 AM  

cryclown: yup. manusia. macam2 ragam. tetapi byk yg menyakitkan. biarlah masa saja yg mengubatinya =)


cik ainaa:
thanks. yup. that words. helps me a lot.
HEART. BE ICY!~
NeVER GET MELTED. STILL.

soffea June 27, 2010 at 2:35 AM  

zatie:

hey bff. hehe. thanks beb. for those words.
yup. sometimes it is out of our mind. it's so unbelievable. unpredictable. kite ingat die org baik2, takkan lah nak main2kan kite kan. rupe2nye?? huh. memang sume takleh nak caye. takpe la... just be strong. Allah nak uji aku~


miss u macam gila, bestie. rindu nak lepak same2. huhu.

zatie June 28, 2010 at 7:55 PM  

yes...just be strong... alim ke x alim ke, ustaz ka apa ka... all we have to be careful... btul la don't judge a book by its cover.. cover elok x tntu hati baik lg...

huuuu...miss our memories... dlu2 kala, we share our problem tgether until midnight even until morning....miss that time...

.Cik Nana. June 28, 2010 at 8:44 PM  

ye ke??shafiq wat aper skang?ade fb dia x?

I'll be your princess. June 28, 2010 at 11:51 PM  

salam kak sofieee..sabr byk2 k..ada hikmah d sbalik peristiwa nie.. be strong, akak...

soffea June 30, 2010 at 12:56 PM  

zatie:

yup. u r so right =) sometimes we thought that we are being careful enough. but somehow, we still meet the wrong person. and terribly, all of those persons are just the same. still. wanna play wif my heart. owh. sgt dramatic n tragic skali. huhu..

takpe la.. ni ujian. buat aku bertambah tabah. insyaAllah. ade hikmah.

hey. hey. reaaly miss all those moments. shraing the problems, laughing, jerit2, gelak2, untill late night. haha. and believe me, it reallly worked to release the tense. huhu. rindu wei. rindu korang mcm gila bah aku nie. huhu.

meh la kite cuti same2. hehe.

soffea June 30, 2010 at 12:57 PM  

wohoo. too many spelling error in the previous feedback. haha.

soffea June 30, 2010 at 1:00 PM  

cik nana:

dh lost contact ngan syafiq ye?? die dh lame balik mesia. skrg smbung study. erm. ade. nana try search theSyafiq Mokhtar. ada bah tu~ hehe.

soffea June 30, 2010 at 1:04 PM  

i'll b ur princess @ iraa ;)

hye iraa. salam.yup.ade hikmah. sume nie dugaan kan.. thanks ya iraa, bg semangat kat akak. really appreciate that. syg iraa byk2 ;)

DUckLinG June 30, 2010 at 10:13 PM  

opsssssssss...uhuuuu..tabah dan redha ajelahhh...nasib kita serupa...sesungguhnya Allah itu maha mengetahui

soffea June 30, 2010 at 10:26 PM  

duckling @ KakTie:

serupa kan. tapi tak berapa nk same. eh. same kot. hehe.

yup. sabar. itu lebih baik ;)

DUckLinG July 1, 2010 at 9:23 PM  

UHUUU...doakan kebahagian mereka walau hati kita terluka..klu rajin lawati blog kecewa sy..eheehehe

soffea July 25, 2010 at 12:22 AM  

kak tie: yup. doakan saja kebahagiaan mereka..

ok kak.. insyaAllah.. nti saye lawat ya ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP