Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

Realitinya Fantasi~

>> Wednesday, June 9, 2010

selamat pagi malaysia!!!~


haha. giler poyo.

pergh. arini bangge sebab bangun awal di hari cuti persekolahan. tapi agak lewat la dr mak. pasalnye, mak da p pasar pon. aku nak ikot.. huhuhu. :'(

da on9 pagi2 nie.. dok tgk IMAM MUDA kat youtube. sgt best la reality show nie. rugi beb korang kalo tak follow. anyway, nak sentuh sikit la pasal reality show skrg nie.I think that sume org dh kenal sgt kot pasal AF, Mentor, OIAM, Idola Kecil.. and tah pape lagi kan. sume reality show ni salunye nak cungkil bakat utk jd penyanyi, pelakon,atau kite sekaliguskan terus; jd penghibur.

ya. minat org kan. suke ati dorg la. dah bakat die. tapi aku mcm tak faham, kenapa perlu kite lambak2kan lagi penyanyi kat Malaysia nie. padahal aku tgk, mula2 je gah bukan main. last2, tak ke mana jugak.. bile org da bosan, terperuk je la kt tempat sendiri. jatuh miskin. pastu mcm takleh nak ihktiar utk hidup dgn cara lain. and then kecoh2 masuk melodi utk diterjah konon2 dah susah n takde job. mula nak mintak belas ihsan org. huhu.

ok. tipu la kalo aku kate aku tak tengok LANGSUNG kan. aku tgk gak. tapi bukan FANATIC smpai takleh miss langsung. smpai nak beli poster ke, nk beli album ke. atau smpai nak terjerit2 tgk dorg2 nie perform. atau jugak, smpai nak nangis2 bile dorg terkeluar. pastu sebok2 nak undi sms utk AF masuk. hahaha. mcm kelakar. sgt kelakar. nasib aku bukan mcm itu. setakat tgk separuh je pon. bosan la.

sentuh lak psl calon2 reality show nie. aku tak paham kenapa:

  • 1- Parents dorg beria nak nangis2 bile anak dorg terkeluar dr program tu. macam nak sgt anak jadi artis. kenapa? best ek jadi artis? bukan nak kate la kan... sedangkan artis sendiri pon pernah buat statement yg "selebriti Malaysia tak layak jadi Ikon", nape sebok2 nk jadi artis gak?? bukan la aku kate "rakyat jelata a.k.a org awam yg bukan selebriti sgt layak menjadi ikon", tapi dr statement tu kite tau la kan, once u dh tergolong dlm dunia selebriti nie, akan byk dugaan. tinggal diri sendiri yg kuat tak kuat je. dunia selebriti mmg penuh dgn kepalsuan. tepuk dada, tanye iman~
  • 2- Parents ~parents lagik?~ sebok bg sokongan kat anak2 dorg yg masuk program bwh umur mcm Idola Kecil. adeh. aku tak penah la tgk cite nie smpai habis. tgk separuh2 je. sebab aku pelik. dorg nie, ade mase ek nak sebok2 menyanyi? buat latihan la knon. pastu budget mcm AF kot. tak padan ngan budak kecik. haha. ape faedahnye? dpt banyak duit? hidup memang duniawi semata2 ke? huhu. kan lebih baik kalo parents kat malaysia nie bentuk anak dorg elok2. elak2kan dr benda2 tak berfaedah cmnie. iye. kalo betul die ade bakat pon, tggu la die besar sikit. bile dh terlalu matang utk menilai baik n buruk. sedangkan org yg matang pon boleh tersasar. apetah lagi Idola Kecil.
  • 3- Family sgt beria. tgk je mcm Mentor aritu. sgt bersungguh2 marah bile adik die dikeluarkan and tukar ngan org len. adeh. aku rase sgt nak tergelak. tak paham nape sebok sgt nak jadi artis? maruah tercalar la konon.. lebih baik cegah sekarang drpd nanti2 adik anda tu jadi artis, pastu perangai lak mcm sorg pelakon yg jd anak pontianak tu. astaghfirullah. itu lagi lah memalukan. buat plak statement yg macam innocent and mcm takde harapan nak insaf langsung. lagi menjatuhkan maruah.. nti put a blame on parents plak; contohnye mcm salahkan parents bg nama "dotdotdot al islam" kat die. sgt memalukan bukan? beb. kate org, mencegah itu lebih baik dr mengubati bukan? pk2 la~
  • 4- si calon2 yg memang mcm excited giler. n sgt hipokrit. ok. ko pakai tudung. bagus la. pastu dlm journal konon2 ko malu nak menari over2 sbb imej ko yg bertudung. waaa... impress betul aku sbb die ade perasaan malu. and imej tu seakan batasan bg die utk over. tp lame2 aku tgk, cis. mmg hipokrit. ala, ngaku je la kan ko tu mmg perangai mcm tu. bergaul mcm bebas. p karaoke, terlalak2 jugak. mane malu ko konon2 tu? haha. mcm kelakar. yg sorg lagi plak, sebok tukar imej. highlight rambut ok. sah2 la tak solat kan. air smbahyang boleh lalu ke?? i don't think so. sbb aku rase die tak pakai brand syurah pon. sume nie memang membentuk diri menjadi hipokrit n tah pape. sgt rugi bukan?
___________________________________________________

tu je la yg aku tak paham kenapa. and this is my opinion. dr pandangan n pemerhatian aku. mmg aku tak suke la reality show yg macam nie. sebab dh banyak sgt kot. macam2 sgt. pastu mcm dh terlalu over lak skrg nie. sume pon sebok nak jd selebriti. ape kate dr kecik, belajar rajin2, sungguh2, bile besar, dpt la keje bagus2. pastu takde la sebok nak jadi artis sbb knon minat sgt. padahal saje nak cri jalan mudah utk hidup mewah. kalau berjaya. pastu dh berjaya, lain plak halnye. jadi public figure nie berisiko tggi. kalo kau public figure yg memberi contoh yg baik, alhamdulillah. tapi kalo sebaliknye? nauzubillah~


and sbb tu la aku sokong sgt reality show mcm Akademi Al-Quran, Imam Muda, and etc. sebab, bile kite tgk, kite akan dpt something. bukan hiburan semata2. tapi something yg bermakna. dpt tambah ilmu pengetahuan kite. tapi jangan la plak kau sebok tgk, waa.. handsomenye imam muda nie.. sejuk mata.. haha. aku rase kalo nak kate hensem, ramai lg yg AF, Mentor, OIAM, etc tu yg lagi2 ensem. tapi seakan hampeh. tak gaya ketua keluarga yg boleh jadi Imam pon.


Candidates- Imam Muda

And sebenarnye cite2 yg bersifat keagamaan mcm nie, adelah salah satu makanan rohaniah kite. hati akan terdetik rase keinsafan. contoh mcm time dengar Imam-Imam Muda tu bace talkin. sgt sayu. mcm tibe2 baru sebok nak insafi diri. adeh la~~ kan lebih elok begini. calon2 Imam Muda pon, makin hari, makin bertambah ilmu pengetahuan dorg. and kite yg tgk pon, dpt ilmu pengetahuan secara tak langsung. dpt muhasabah diri. and dpt jadikan dorg sebagai idola yg seharusnye dicontohi. seharusnya.

Jadi, ape2 pon, sume berbalik kat diri kite sendiri. Nilai lah sumenye sebaik mungkin. kalo minat sgt pon kat reality shows yg sgt2 nonsense tu, tak perlu la kot nak fanatic sgt. sbb ade org2 fanatic macam korg la program macam nie makin menjadi2. mendapat sambutan hangat la katakann~ haha.

minat itu terpulang. tapi kite dikurniakan akal fikiran untuk mengawal segala tindakan kite. bukan nafsu untuk mempamerkan kejahilan kite. wassalam~


pssssttt:
nak promote sikit. jom pakat2 ramai2 tgk n follow ya. Moga2 kite sume dpt manfaat. InsyaAllah~


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP