Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

sukarnya memilih PENEMAN hidup. haih (-_-')

>> Tuesday, June 15, 2010

haih. salam.


awal2 lagi dh mengeluh. apehal beb? huhu.

actually, betul2 dalam dilemma nie. tak tahu nak pilih yg mane yg terbaik. pujaan hati atau kemampuan diri? aiseh. dh macam pilih pasangan hidup. tapi betul la nie. on d way nak memilih peneman hidup. nti pas pilih n betul2 dh pasti, boleh la aku merayap!!! waaahh. tgk nawaitu tu? agagaga~ kantoi kuat berjalan eh.

gempak je perenggan pertama di atas ya murid2. nie. tgh pening nak beli keta. kalo i nie bergaji besar, BEST jugak ooo.. dpt je beli keta best2. haih. tak baik la soffea. BERSYUKUR la anda. dush2!~ ok. ok. main2 je tadi.. weeee~ cover2.

  1. Naza Forte


  • aku: sgt cantik. dah la warne merah giler. memang giler la cantik. aku pon macam dah jadi gila. sbb aku memang gila warna merah. hey. kamu. sudah jadi gila membaca blog gila ini? eh. tak. tak. gurau je. tibe2 nk buat iklan. HAHAHA.
  • aku: beb. cantik siot body forte nie. walla. sgt sporty. waaa.. i'm so in love with u la, MR. F..
  • aku: abah, forte cntik kan? berape ek?
  • abah: cantik. tapi kalo KIA or NAZA nie, salu takde second value.
  • mak: Persona pon cntik jugak.
  • aku: haa? takmo. kan abah dh pkai persona. huhu.
  • conclusion: abah tak suggest beli NAZA FORTE. sooo...
  • aku: redha je la. baiklah. sy serahkan pada yg pakar.


2. Honda Civic


  • satu ari atas highway: perghh.. lawa siot keta ko. owh.. Honda civic. i heart u la. er.. ur car.
  • mlm tu call abah.
  • aku: abah, tadi angah nmpak Honda Civic. cntik giler. berape ek?
  • abah: hehe. memang cntik.. erm. dlm RM 100,000 tmbah tambah dn tambah lagi. haha.
  • aku: erk? mahalnye? tak mampu la.. tapi giler sporty. cntik.
  • abah: die dh make up kot.. sbb tu la. HAHAHA.
  • owh. abh gelak ye? agaga~ aku lemah la bab2 keta nie. tau tengok cntik n sporty je. weee ~
  • abah: pastu cmne? Honda City? taknak?
  • aku: ala... tak minat sgt la. huhu.


3. Honda City


  • aku: eh. lawa la plak Honda City nie kan? erm... tapi. sbb ko ade kaitan ngan someone., tu yg buat aku tak suke kat ko la HondaCity. tapi takpe la. kire ok kot~
  • aku: abah, Honda City ok tak? bulan2 berape ek?
  • sesi perbincangan bermula. potpetpotpet~
  • abah: dlm RM 800 lebih sebulan.
  • aku: erm.. boleh kot. kne struggle utk berjimat la cmni.
  • abah: Amek Persona la. taknak? Persona baru cntik~
  • aku: huhuhu.
  • aku~dlm ati: alaaaa... tak minat la Persona. tapi betul laa..Persona murah skit. tak la sakit nak bayar.
  • conclusion: abah kesian kot aku nk byr banyak sgt. adeh. kesian gak la kat diri sendiri. baiklah. P.e.r.s.o.na. ~dgn berat ati~ huhu.



4. Toyota Vios TRD
  • petang tadi singgah kat Giant Gombak sblom balik Bentong. and ade show kat situ. car show. something like that la.. pergh.. ade Honda Civic. cantik siot. ade NAZA Forte. giler cantik jugak. nasib aku tak jadi giler kat situ. huhu.
  • pastu nmpak Vios.
  • aku: ala, tak minat sgt la Vios nie. depan die macam kontot. hahaha.
  • sopian: Vios nie cantik kakak. p la tanye org tu~
  • aku: tapi depan die tu. huhu. org nak yg panjang. nmpak cm best. haha.
  • sopian: haha. kalo pendek, takde la nak langgar depan. hehe.
  • mak: HAHAHAHA. ~eh. mak gelak besar? tak. tak. mak gelak hihihihihi saje.~
  • aku: takpe la. amek je kertas promotion tu dulu.

*balik umah. tunjuk kat abah kertas tu*

  • aku: cmne abah?
  • abah: lebih kurang ngan City la. RM800 lebih2 sebulan.
  • aku: waaaaaaaa!!~ Persona juga la ni? huhu.
___________________________________________


susah kan bile nafsu menguasai diri. HAHAHA.
ok. mak pesan; "ikut kemampuan kite". baiklah mak.

jadi, rase mcm dh menemui keputusan. PERSONA je la.. eh. nape mcm tak ikhlas je? ye. ye. aku ikhlas nie. Personaaaaa... i need u. hehehhee ;)


eh? nie bukan Persona?

haha. nway, aku memang sgt CHENTA sama ini Honda Accord. giler. smart dowh. nmpak je kat mane2, mesti tertoleh toleh dn toleh dan toleh dan lagi dan lagi. i HEART u with all of my HEART la MR Accord. tengok. tengok. dah gila. tapi... takleh la wei. kau tu.. sape suruh kau jual mahal sgt? sombong la u nie. huhu.

  • aku: perghh. kalo aku beli Accord nie, lapar2 je, makan kereta je la jwbnye. umah pon dh tak mampu nk sewa, dok dlm keta je la. HAHA.

haih MR Accord, kan best kalo harga kau mcm Kancil, tapi body still HondaAccord. HAHAHA. G.I.L.A!~

7 comments:

.Cik Nana. June 16, 2010 at 3:09 AM  

amboi kak..
majoriti sume keta honda je yg diminati..
hak3..
mmg honda is the best la..
^.^
saye ske honda CRV..:P

jiwakacau June 16, 2010 at 3:40 PM  

cikgu selalu pakai vios akak uih.. hahhaha,ala.. pesona pun kira orait.. t nanti peh kawen amik vios la... hahahhaha,cool!

tapi sya still vote for civic.. ^^

_Vu-JiE_ June 16, 2010 at 8:08 PM  

hehehe memilih kereta memang mempeningkan.. saya pun macam tu..

persona se ok gak.. :D

RyuJi June 18, 2010 at 12:00 PM  

honda city tu care kaler merah tu..smart gila mmber aku pakai..minyak pon save..hahaua

soffea June 18, 2010 at 8:38 PM  

cik nana:
haha. tu la pasal. tetibe mcm Honda jd minat utama dlm pemilihan. tapi minat je la. hehe.
a'ah. CRV pon best. smart ;)

miss Hirose: kankan. Hoda civic memang sporty la. make up bg nmpak sporty lg. mmg best. heh ;)

jiwakacau: a'ah. GB akak pon pkai vios. tak mcm nak lawan ke? agaga~ betul gak kan. pkai je persona dulu. mane tau, ade rezeki kan. insyaAllah. yes. yes. same. civic mmg superb ;)

soffea June 18, 2010 at 8:40 PM  

vujie:
a'ah. pening suda sa nie ooo.. kamu sudah berkereta. best la ;) tu la. mcm tetap suda nie mo amek persona. hehe.


RyuJi:
aku memang minat merah. mesti smart giler kan. pinjam keta kawan ko la kejap. nk test drive. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP