Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

Geram. Geram. Geram. (but after all, my mum jugak yg the BEST. mak pendengar n penenang ati yg terbaik lah. love u mak :) )

>> Thursday, February 17, 2011

Hari ni. ade sikit salah paham dgn misi2 yg datang sekolah. seriously aku geram. paling tak boleh blah bile die mentioned, "macam ni ke cikgu??" oh damn. serious rasa tercucuk sampai jantung okkeh! ape kau bagus sangat ke sebagai misi? kau ingat cikgu takde keje lain ke? kau ingat cikgu ni kuli kau ke? nak siapkan sume maklumat murid? kalo kite dah usaha, tapi tak dpt gak, nak wat camne? kau suruh kiteorg timbang berat budak. dah. skolah aku takde bathroom scale kot. rosak. pastu? eh. kalo dh tak boleh. kau kan dr jabatan kesihatan. ko dr klinik kan. so, bawak siap2 lah beb. bukannye aku suh ko beli lain ke hape. hak kerajaan kot.


damn. damn. damn.


pastu kau nak marah plak mak bapak budak tak sign buku kesihatan tu. aku dh bagi guru tahun 1. dan die pon dh bg budak tahun 1. budak dowh! memang kene push. tapi budak beb. budak. balik rumah lupe. balik rumah lupe. ade mak ayah lupe nak isi. pastu? yg kene marah? yg kene salahkan? AKU! ape kau ingat aku kuli kau ke? nak kene ikut budak smpai umah, suruh mak ayah die sign?


damn. damn. damn.


kau membebel kiteorg tak check mata budak. kau dh tak bekalkan bahan. nak suruh kiteorg sediakan sume. buat papan yg huruf E M terbalik sume tu. ape kau ingat kiteorg takde keje lain ke?


damn. damn. damn.


kau tau datang sekolah, nak sume siap. supaya keje kau senang. datang2 terus cucuk? oh DAMN!


sorry lah kalo kau terasa ngan aku. aku pantang dowh org mungkir janji nih. cakap nak dtg 25 hb Jan. aku dh get ready kelas Year 3 utk kau n aktiviti mencucuk kau. tp kau tak jd dtg. takde ko inform. pastu tibe2 kau dtg arini. aku tak tau. kau kate kau dah call petang smlm tapi pejabat tak angkat. nak salahkan kiteorg la? pastu apsal kau tak call hari sebelum2 tu? last minute baru nak inform? damn la beb.


wei. serious aku geram. sbb tu aku buat bodoh trus. malas aku nak sebok2.


Tugas guru bukan sekadar mengajar dan mendidik.
dok jadi kuli misi2 jugak!
damn lah.
kalo keje aku guru kesihatan semata-mata, boleh lah beb!
tapi kau sediakan barang yg lengkap lah.
baru ON!



thanks lah warga SKPK, teacher, KakJamna, KakZaleha, KakNor, CikTUn, Ieqa, n sume2 la sbb tolong dengar aku dok bengang2 ngan misi2 tuh.




tapi. still. tak puas ati.


_______________________________________________________


last2 call n mengadu kat mak. n seriously. My mum is the BEST lah.


mak ckp, nape tak ckp je kat nurse tu, "Camni ke NURSE??" . a'ah. betul jugak kan. tp serious aku terdiam time tu, tak sempat nak melawan. kalo dapat wat ayat cmni bagus gak kan. haha.
so, trus lah kiteorg membebel bebel dok kate itu n ini. mak jugak yg paling faham aku kan. nama pon mak :) hehe.



dan ya, pas ckp dengan mak, memang aku rasa LEGA GILA. sangat2 LEGAAAAA~~


thanks mak :) wuhuuu.. tibe2 macam nak nangis sbb rindu mak. huhu.

22 comments:

Along Tapa February 18, 2011 at 12:33 AM  

kalo aku, nasihat aku berbentuk lain soffea..aku cakap sekolah ni memang dah macam klinik dah..macam2 ada...just tak jumpa jek...pergghhh..memang seronok tengok reaksi diorang rage+butthurt...

maybe sebab tu aku tak layak jadik cikgu kot.hahah...

Gorengbaek - Cerita bunuh diri lak....

Hangit Habis dah - Kalo dah dasar penting diri...

[ +_+ ] [ =_= ] [ -_- ] February 18, 2011 at 2:15 AM  

Semoga cikgu kuat semangat menghadapi hari mendatang. Amin. >_< .

echah mashuri February 18, 2011 at 1:11 PM  

hamboooiiii...misi tuhh..tp mmg misi kbnykn muka ketat2 pstuh ckp bkn main gud2..sabor jelahh...try dia jd cikgu tgkkkkkk.grr

echah mashuri February 18, 2011 at 1:18 PM  

hamboooiiii...misi tuhh..tp mmg misi kbnykn muka ketat2 pstuh ckp bkn main gud2..sabor jelahh...try dia jd cikgu tgkkkkkk.grr

me, myself n i February 18, 2011 at 2:42 PM  

wah.. sabar yer kak... lama x komen ni.. miss u so much.. suma entry akk, sy baca tp slalu x terkomen.. nway, skrang nampak mkin cute..:)

Tieah Madian February 18, 2011 at 4:22 PM  

Sabar soffea..
Huhuhu..
Dulukan, aku ingat tugas cikgulah paling senang, rupanya tak..
Bila aku tengok kakak2 aku yg cikgu tu kadang kesibukan kejar masa, nak buat itu nak buat ini, aku pun jadi kasihan owh..
Sabo je lah ek.. Ngee.. :)

Entry Terbaru : Topup RM10 Boleh Tahan Sebulan

soffea February 18, 2011 at 10:00 PM  

Along:

haha. bagus gak nasihat ko tu. boleh pakai tu ayat ko. takpon leh ckp camni kan, "a'ah. lupe lak saye ni misi, kene wat sume tu" haha.


serious geram. huhu.

soffea February 18, 2011 at 10:01 PM  

notacomei:

ya. saya pon doa begitu. terima kasih yerp. aminnnn~

semoga. moga2.

soffea February 18, 2011 at 10:01 PM  

echah:
memang. muka ketat pastu bajet je lebih. padahal keje die kot. suke la nak beban2 kan cikgu. banyak betul keje cikgu nih!~

soffea February 18, 2011 at 10:02 PM  

haha. echah. teremo plakkk. hahaha.

soffea February 18, 2011 at 10:03 PM  

MM&1, arina:

sdg bersabar. hehe. tu lah. lame tak nampak arina komen2 sini. ingat ke dh lupe. hehe. mish u too doik :) rajin2 la jenguk sini ehhhh..

soffea February 18, 2011 at 10:04 PM  

tieah:

kan org salu ckp keje cikgu senang. tak smpai petang. konon la. tapi org tak tahu ape sbnrnye beban keje cikgu. pulak tu byk betul kene wat 'keje2 smpingan'. keje2 admin. haihhh...

sabor je lah kannn~

Raden February 18, 2011 at 10:24 PM  

alamak..garangnye cikgu..
takot!! larikkkkkkk

MR. SYAH February 19, 2011 at 3:21 PM  

adoi sesedap rasa betul misi tu nak suruh cikgu buat semua kerja.. dah tu dia buat apa.. cuba ambik jarum pastu cucuk kat misi tu.. pastu cakaplah.. "nipun kerja cikgu!"

NAZ February 20, 2011 at 3:21 PM  

sabar sofea. nanti i nak hantar anak i kat sekolah u lah haha

alexayussida February 20, 2011 at 7:07 PM  

alahaiiii..sabar je ngn org macam tuh..wat bodo je tak pon ckp mcm yg 1st komen kat ats tuh..ehhe:D

foloe u dear:)

soffea February 21, 2011 at 5:24 PM  

amira: harharhar. nak lari mane??? hehehe.

soffea February 21, 2011 at 5:25 PM  

mr. Syah:

haha. lawak la beb. tapi tu lah pasal kan. sume nak harap cikgu. yelah. memang la cikgu kesihatan ade tugas ni. kene cooperate ngan dorg. tapi kalo dah tak lengkap bahan sume. nak wat cmne? huhu.

soffea February 21, 2011 at 5:26 PM  

naz:

haha. sabar la ni naz. sdg bersabar. hehe.
meh la htr sini. kenal ngan misi gedik tu skali. hahaha.

soffea February 21, 2011 at 5:27 PM  

alexa:
a'ah. pastu mmg wat tak reti je ngan dorg.. wookeh. thanks dear ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP