Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

ADE aku KESAH kalo kau BENCI aku pon?~

>> Thursday, May 27, 2010

Manusia. macam2 jenis kat dunia nie. ops. specifickan sikit: kat Malaysia ni... ~aku mcm tak penah pegi satu dunia kot?~ haha. memang. manusia mmg macam2 jenis. dan setakat aku da idup selame 23 tahun 5 bulan lebih2 nie.. mcm2 jenis manusia kot yg aku jumpe. ade yg baik tu... mmg sgt baik. smpai kite pon mcm segan giler. tak tau camne nak balas segala jasa baik die.

tapi paling tak best bile jumpe yg baik, tapi die pura2 baik. atau kite katekan disini sebagai HIPOKRIT. yeah. that's the word.

actually, in life, we have to be hypocrite sometimes, but not most of the time. yup. i do read some blogs which state about hypocrite and the importance to be hypocrite (sometimes) since we need to jage ati org lain kan. yelah. kite idup kat dunia nie bukan sorg2. secara berjemaah ok. haha. hidup bermasyarakat. ape katenye, 1 Malaysia? serumpun? haha. ntah ape2 da kuar. tapi nak tekankan pasal life dgn org lain la.. families, frens, strangers, and others. tapi takyah la ko nak sebok2 jage ati kucing lak kan. ape kau benar2 hipokrit ka? hahaha.

okayyy. to be honest. i'm so BAD in being hypocrite. yup. that's my weakness. my worst. sbb tu org salu kecik ati ngan aku. ape tak puas ati, sume diluahkan. ape tak kena, sume aku ckp. and ape yg aku tak suke, sume aku tunjuk. even tak suke org pon. aku akan tunjuk. adehh. sgt teruk sekali berkeadaan begitu, soffea!~ huhu.

but now, aku cube utk menjadi 'hipokrit' sedikit. lebih2 lagi bile berdepan ngan someone or something yg aku tak suke. tapi selalu fail dowh. mcm ape yg aku lalui skrg...

ade la kenal ngan sorg HAMBA ALLAH nie, or shall i say, 'WALI?' huh. die yg ngaku die wali okey. wali?? waliband ke?? agagaga~ okay. serious. die ngaku die wali. tapi perangai tak langsung macam wali. sgt bermuka-muka. sgt berpura-pura. paling tak suke bile, depan bukan main baik. belakang kite?? hah kau. mulut die. memburukkan kite sampai busuk la. eh. bukan kite yg busuk. mulut die. haha. ye lah.. dh asyik buruk2kan org kan~ paling tak suke bile die suke sgt mengungkit bile die balas jasa org. wei. come on la. ko dah balas jase die.. yg ko nak berkire smpai mengungkit2 tu apehal beb? ko kan wali.... tak elok berperangai begitu. ye. sile berubah skrg. haha.

and know whut, aku yg bongok nie, oleh kerana terlalu bersikap berterus terang telah menegurnya. and seperti yg disangka, memang die takleh terima. okay. mungkin cara aku salah. tak berlembut kot. atau sebab kau wali band, ko takleh ditegur?? hahaha.

sampai satu tahap tu, die htr msg yg mengugut aku okies. and sgt berbau khurafat. katenye, mereka keturunan yg mulia. keturunan Rasulullah. habis tu, kite nie, keturunan sape?? pastu. siap ugut okay.
jgn smpai anak dlm kandungan die menyumpah hidup aku, menyesal tak sudahhhh
~ woooo!~ sedikit gerun disitu. wei. aku tak main2. betul dowh. terPsycho gak la ngan ugutan mcm tu. tapi aku pk balik... betul ke wei? boleh ek mcm tu? siap tanye mak, suruh tanye ustaz lagi...

tapi masalahnye sekarang, bukan aku yg cari pasal okay. salah aku cuma: MENEGUR DIA YG BERSIKAP PURA2 dan MENGUNGKIT2 SEGALA BENDA YG DIE LAKUKAN UTK BALAS JASA ORG LAIN. balas jasa tu. org berbudi kat kau. kau berbahasa. okay. bagus. tapi pastu, belakang die, kau berburukkan die lak. dan juga, org berbudi kat kau, kau balas dgn macam2. ye. sgt bagus. tapi pastu kau ungkit balik pulak. kau tak ikhlas. kau berkira. org tu kan dah tolong kau. kalau kau nak balas, balas la dengan baik. dah. jgn ungkit. cite kat org lain plak. seolah2 org tu yg mintak. padahal kau yg nak bagi. balas bagi bunga beb. bukan balas bagi tahi. huh.

skrg, die ckp, die BENCI tgk muka aku. eh. ape kau ingat, aku CINTA sgt tgk muka kau? tapi kalo jumpe kau, aku mmg nak bagi kau tgk muka aku pon. supaya kau boleh BENCI aku banyak2. hahaha. aku suke. aku suke. hahaha.

ntah la, aku nk ckp banyak, aku pon bukan baik sgt kalo nak compare ngan ko yg ade title 'u**a*a*' tu. ye. sile isi tempat kosong..heh. tapi at least, mulut aku tak busuk macam kau. hahaha.



aiseh. macam2 kan manusia nie. luar nmpak sgt baik. tapi dlm, tarak baik punya. huhu. Moga2 Allah sentiasa membantu aku. dan menjauhkan aku dr sikap2 seperti ini. Nauzubillah min zalik~

and korang, readers. thanks sbb bace. aku bukan nk burukkan org. tapi aku nak luahkan ketidakpuasan ati di sini. tolong lah jangan jadi HYPOCRITE ALL THE TIMES!!~ dan tolonglah JANGAN BURUK2KAN ORG. ape kau seelok-elok manusia ke? ape kau sempurna giler ke? huh. dan, tolonglah takyah ungkit2 bile kau balas jasa org yg dah BANYAK giler tolong kau. same2 kite beringat keyh? agaga~

pikir2 la. and berhati2. buat baik berpada2. buat jahat jangan sekali. ngeh2~

~ini memang seakan serangan peribadi. lame kot dah pendam~


______________________________________________________

still learning to be hypocrite in certain situation;
which need me to do so.
ouh soffea. please. learn okeyh?~
hehe.


5 comments:

NAZ May 27, 2010 at 7:30 PM  

itu kurniaan:) gunakan untuk kebaikan

soffea May 27, 2010 at 7:43 PM  

yup. harap2 kite dpt gunekan kurniaan 'hipokrit' tu ke arah kebaikan~ thanks naz ;)

soffea May 27, 2010 at 7:45 PM  

yup. harap2 kite dpt gunekan kurniaan 'hipokrit' tu ke arah kebaikan~ thanks naz ;)

missALIA May 27, 2010 at 9:53 PM  

huhuhu...
marah benar u sofea...
tp agk la...mmg kasar pun dier tu...
gile r siap sumpah atas name baby dlm perut, ingat keling ke ape? huhu
ada ape dgn ilmu, kalau diri xreti nk praktikkan...
susah org nk respect kalau diri dh mcm tu...

Anonymous May 28, 2010 at 11:51 AM  

sabar je la sofea...
wali ape kah camtu... bajet!
hahaha saye turut mengutuk skali nie.. hmm.. kalo kite nk hipokrit pon kite gune la ke arah kebaikan..
wtv it is.. i hate hipocrytas.!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP