Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

ayunar style n pupils ;)

>> Monday, October 11, 2010



aritu, 1st time wore ayunar innerscarf style ke sekolah. ke sekolah ye. kalo p hang out tu len la~

sebab tak penah berstyle begini ketika ke sekolah adelah kerana; aku tau budak2 mmg tak biase ngan benda2 yg dieorg tak biase tgk. plus, tgk environment la kan.. kwsn kampung kott.. so, aritu, aku pakai gak.

smpai sekolah je, biase la.. dorg mmg suke nk pandang2 cikgu kan... bg salam, aku jwb salam. macam biase. cuma nampak la dorg tu pandang len macam skit. haha.

masuk kelas, mengajar mcm biase. takde kejadian yg pelik2. tapi, masuk je kelas tahun 1.. haha. ye. sesuatu telah terjadi.


aritu aku mengajar topic "Light and Dark" which is in Science subject. Awal2 kelas, tengah2 dok explain tu, ade sorg budak laki nie, aku perasan dr tadi die dok senyum2 tgk aku. pastu die ckp, "sebelah kuning, sebelah hitam" smbil pegang kat atas kepala die. haha. aku tau die nak kate inner scarf aku yg 2-tones bersilang tu. aku gelak je la.. smbung balik m'ajar~


time explain pasal beza between "Light and Dark", aku amek la contoh siang dan malam..

Teacher: Dark nie, maksudnye gelap. macam malam. gelap kan?
Boy : macam baju teacher, gelap.
-aku pakai baju itam-
Teacher: a'ah. pandai.. mcm baju teacher. kira malam la nie.
Boy: haha.

Then, aku smbung lagi; "ha, macam tudung teacher nie pon iye jugak. sebelah light, terang, sebelah lagi dark, gelap. sebelah siang, sebelah malam" sambil tangan aku tunjuk inner scarf atas kepala nie kat dorg. gelak giler dorg. HAHA.



+ye murid2. sebelah light, sebelah dark;
sebelah siang, sebelah malam+



nak sangat kan.. amek kau aku bg contoh yg paling senang. haha. kelakar je aku rase mase tu.

actly, it is the normal thing for me utk show the concrete material as an example to them. tapi kali nie memang tak sangka la, rupenye inner scarf aku tu boleh jadi one of the teaching aid rupenye. pasni kalo nak pakai pape ke sekolah, kena ade sumthing yg leh dijadikan contoh la kot. contoh seperti innerscarf 3 tones;
hijau-biru-coklat = tumbuhan-air-tanah. ya. bagus jugak kan~ haha.


^__^

21 comments:

IMANSHAH October 11, 2010 at 8:59 PM  

salam, menarik..memang kadang2 benda yang ada disekililing kita buleh dijadikan contoh secara spontan..tapi yg selalu jadi mangsa ialah murid2 lah, contoh yg kerap digunakan

soffea October 11, 2010 at 9:01 PM  

a'ah kan. selalu gak wat cmtu. cuma kali nie kelakar sbb guna innerscarf sndiri. haha.

cikNiarun October 11, 2010 at 9:03 PM  

hee..kat sekolah dulu memang suke perati care pakaian cikgu.haha..tapi teaching method tu memang bagus owh!

DUckLinG October 11, 2010 at 9:13 PM  

caya lah cgu sofea...i likee ehehehe..p & P yg bgus...kreatif bebb...bdk2 akn suka cara tu..sbb ye xboring dan blh nmpk dgn jelas...drpd kita bg cth yg ye org xleh nmpk...lps ni jd cgu ksygn lh ehehee

Sesumpah October 11, 2010 at 9:27 PM  

ngeheehh.



sesumpah tak reti pakai ;D

Hana Faza-same person October 12, 2010 at 12:12 AM  

hehehe.. leh jadi alat bantuan mengajar tu..hehehe

SHaRKFiQ SSM October 12, 2010 at 12:53 AM  

hehe..
cikguajar subjek ape??
science ke??

jemput jogging ke blog anak murid~ hehe

Nurul Fahri October 12, 2010 at 10:58 AM  

Hehe..
Aini bce ketawe terkekek-kekek
Yela dpt bygkn cmne muke anak murid tu tgok teacher Siti Syuhada..hihihi.. ;p

Mario October 12, 2010 at 4:50 PM  

haha...mesti dak2 tu suka kat cikgu ni kan...huhu

soffea October 12, 2010 at 4:58 PM  

nurain:

tu la.. leh jd teaching aid nie.. hehe ^__^ same la. dulu pon suke dok perati cikgu2. hehe.

soffea October 12, 2010 at 4:59 PM  

kak T @ duckling:

tapi saye rase mcm kelakar sbb tunjuk innerscarf tu. haha.

soffea October 12, 2010 at 5:01 PM  

sesumpah: try la.. mesti comel tau ;)

sis Hana: a'ah kak.. dh jd BBM nih. hehe.

Fiq: yup. ajar science ;) iya. akan jog ke sana.

soffea October 12, 2010 at 5:02 PM  

Aini@NFahri:

haha. kalo aini dengar sofia cite, dgn action2 skali, mesti lagi aini gelak. haha. haip. ape lak cikgu siti syuhadah. lainnn.. hehe.

soffea October 12, 2010 at 5:04 PM  

mario:

tak la. dorg tak suka cikgu garang mcm saye. hehee

Syida Shu October 12, 2010 at 8:03 PM  

hihi baguslah kalau macam tu . nanti baru anak murid senang nak faham :D

DUckLinG October 12, 2010 at 9:34 PM  

ape lak klakarnyer...ok lh tu...cnfrm bdk cpt igt....uhuu klu k.t lg sengal nk ngajr...mcm ajr aym dgn itik...lukis jer stiap hr..klu x mreka xfhm...

NAZ October 13, 2010 at 8:56 AM  

hahahaha fuyoo ada teknik baru. datang lah skolah berwarna warni lain kali haha

Unknown October 13, 2010 at 3:06 PM  

pernah dgr x lagu cikgu ayu?kot dak tu pun lame2 suka kat sis cmtuh..hek9..
mcm dh jnji2 pakai inner cmtu..


alat bantuan mngjar:inner :PP

Unknown October 13, 2010 at 4:09 PM  

tarikan guru kpd pljar,,,hahaha,,,pakaian

soffea October 13, 2010 at 8:17 PM  

shida:
haha. tu la pasal.. harap2 dorg ingat la. hehe.

kakT: haha

naz: ya. akan dicolourfulkan penampilan pasni. heh~

hamzah: weeeeeee~


echah: tak penah la dgr lagu tu. nk dgr~~ tu la kan. kebetulan plak kne ngan topic. haha.


is: mmg penting tu tarikan tu. attraction. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP