Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

blank tak nampak apa lagi nih~

>> Tuesday, January 4, 2011

Hyehye 2011 :) nie entry pertama woo utk 2011.


nway, aku mintak maaf sbb dunia blog seakan terabai. tak sempat lagi nak blog walking sana sini smbil meninggalkan sepatah dua kata. saya minta maaf ya anda~



busy lately. tak menang tangan okeh. so, kalah tangan lah? haih.. ko tengok. mpermainkan bahasa pulak yer~

anyway, a short update. banyak sgt nak luah kat sini sbnrnye. sbb salu rase mcm " Ya Allah.. macam mane nie?" tak tahu lah permulaan yang baik atau tidak. mungkin baik. cuma aku terlalu memandangnya dari segi yg negatif mungkin. dan ya, kadang2 pengetahuan dan kemahiran yg kita ada membataskan kebolehan kita. juga, tugas kita.


tapi serious aku rasa pengetahuan n kemahiran tu penting.


- oh apakah yg dimerepekkan ini?-


ini tentang tugas.


permulaan tahun 2011 diberi tugasan baru iaitu untuk mengajar BAHASA MELAYU TAHUN 5!


harini baru hari kedua kot. tapi still, aku macam no feeling lah dok ngaja BM ni. kenapa ya? alasan paling kukuh ialah sebab aku major Science, minor Math n PHE (Physical n Health education). see. no BM pon. dulu ade blaja time foundation. tapi, haihhh.. ntah lah.

bayangkan. 5 tahun kot kite belajar dan didedahkan dgn pengajaran n pembelajaran Science, Math, juga PHE.. sayang kan kalo ilmu yg kita timba tu tak dapat di implement kan. tak di practic kan. macam sayang~


juga. bila kita diberi sesuatu yg lain dr bidang kita.

iya. aku tahu tak mustahil. sbb ramai cikgu veteran yg dulu opsyennye ini, tapi sekarang dah boleh jadi guru cemerlang atau JU untuk opsyen lain, yg totally different ngan bidang die. nothing is impossible. cuma perlukan waktu. pengalaman banyak membantu. oh. aku tak tahu nak cakap ape lagi untuk sedapkan hati aku. serious aku sangat blank. sangat blur. nak nangis kejap boleh tak? wuwuwuwuuu T__T

-menangis dlm hati dulu. sbb stress belum di tahap maximum lagi. harap tidak lah~



Give UP? NO! aku tak penah pon terasa give up. setakat ini lah~ cuma untuk perasaan UP UP tu tak muncul2 lagi. setiap kali nak tulis RPH, aku blank. masuk kelas pon aku blank. ape aku ajar ni?? Bahasa Melayu ke? atau Bahasa Tamil? sume pon dh macam belit2 wooo~


tapi sebab azam baru nak ALL OUT, aku amek ni as a challenge la.. in order to become a flexible teacher rite? ya. guru harus flexible. sume pon boleh buat. (okeh. menyedapkan ati sendiri buat kesekian kalinya).


hey teacher soffea! semangat lah!



orang Science mengajar bahasa. kekok sedikit. perlu masa. banyak masa i mean. ya Allah, permudahkan segala urusan hambaMu ini.. aminnn~




see juniors. kan dah kata, tak semestinya opsyen kita A, kita PASTI akan mengajar A juga. sedih kan? mari menangis sama2~ T___T

mungkin pasni, 5 1/2 tahun PISMP tu perlu amek sume subjek kot. tak perlu opsyen pengkhususan dah. HAHAHAHA~





*isu kekurangan guru beri effect jugak kan. cepat2 lah kuarkan result posting junior2 ku PISMP tu.. sian dorg lama tunggu da.. dan, masukkan sorang dua ngan aku kat sini. haha. suka hati aku je~*



entry agak emo meluahkan rasa.
maaf~

8 comments:

Hana Faza-same person January 5, 2011 at 12:06 AM  

salam tahun baru soffea:)

tahniah, anggap itu kepercayaan sekolah pada kemampuan soffea..jadikan ia cabaran ye..akak pon pernah lalui benda ni.buat lain dr apa yg kita belajar.tp bila take it as a challenge, lama2 kita pon leh expert tau..yg penting jgn putus asa ye..
gudluck dear!

Anisa January 5, 2011 at 12:24 AM  

hai cikgu.
all the best yaa(:

ijatnuar87 January 5, 2011 at 12:44 AM  

cikgu sofea,ader kekosongan KH tak?kalu nk join gak g sna,hehehe...huhuh...ambe pom nk posting nih...biler la dpt...
ngaja BM pom besh per,dah 24 taun guna BM kn,xkan xleh kot,hehehe

Along Tapa January 5, 2011 at 1:06 AM  

taktaula kalo cikgu soffea fail ajor subjek BM ni..kang tak masal kena cop tak reti bahasa..

anyway..walaupun jadik cikgu, tetap kena belajor gak kan??aku tau ko power..jadik, takyah nak worry sangat la~

Gorengbaek - Pesan cikgu kat sekolah adik aku aritu..bijak2~~

Hangit habis dah - Makin lama aku hidup.makin bosan dibuatnya...

Seri January 5, 2011 at 4:59 AM  

good luck

Seri pula, dari opsyen kh kena ajar science

zns January 5, 2011 at 1:22 PM  

selalu terjadi mcm tu soffea..anggaplah itu cabaran, lagipun kalau orang tak percayakan kita, dia takkan bagi kita kerja tu kan?
apapun, jalankan tugas...besar pahalanya jadi cikgu ni tau..
zns doakan yang baik utk soffea

Unknown January 6, 2011 at 9:28 AM  

cikguuu...xpe mst boleh punya.kot2nnti jatuh cinta lak dpt mengajar bahasa melayu:)

HEROICzero January 6, 2011 at 11:23 PM  

hehe~ All the best, cikgu! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP