Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

Budak2 sungguh!! haihhh~

>> Sunday, November 28, 2010



tadi petang aku dok cari something dlm almari buku. aku dah lame tak bukak almari tu. malas la nak bukak. sbb mcm beban je tengok buku banyak2. malas nak kemas. nak buang, sayang... haih. tak tahu ape yg aku sayang. tapi aku mmg mcm nie, sayang nk buang brg.. especially buku. bajet mcm nti akan guna lagi la... padahal, ko tengok skrg. content subject skrg lg advance la beb. nk guna utk mengajar pon mcm takut kene gelak ngan anak murid je. hahaha. mari gelakkan diri sndiri dulu sblom kene gelak ngan anak murid. ya. hahaha lagi :)


so, tak jadi la kan nk mengemas. sbb mmg niat ku membara bukan untuk mengemas, tapi untuk mencari something yg aku cari tapi tak tercari sebab tibe2 terjumpa benda ini.




yeah! My diary okeyh. DIARY.


well, guess diary nie time aku umur berapa? tak main la form2 kan.. diary nie wujud since aku umur 11 tahun tau. iye. darjah 5. mcm gedik je kan budak umur 11 tahun dh pndai nak tulis2 diary. korg tulis diary umur berapa? kalo since umur 11 tahun, sah2 sama gedik ngan aku. kalo lg muda dr 11 tahun, sah2 lagi2 gedik dr aku. wehee~


nak tau gedik atau tak, jom kite terjah isi2 perut diary ni~ yezzaaa..


mcm ape je punye warning. sape yg bace juga, dia akan BUTA.
~ Gelak aku dok bace ayat nie. hahaha~



ha, takut tak? takut tak? kite nk same2 membaca diary aku nie. kalo korg rase korg tak nak buta, baik jgn bace. hahaha. aku terlupa plak nk insert situ, "siapa yg membaca tanpa kebenaran".. so, korg dengan kebenaran kan, jadi korang takkan buta. jangan takut keyh. muka masing2 dah cuak jer. hihi :) tapi sure norain n nursyafinah relax je tak takut buta ke ape. tu besties aku time skolah. aku pon mcm tak ingat ade ke tak aku bg dorg bace. ade kot. huhu. malunye!~ haha.


ko tengok budak2. memang krisis identiti betul.


giler punye banyak signature aku dowh. siap atau atau lagi tu. nasib la setiap borang yg aku isi takde atau atau time nak sign tu. kalo tak, pening gak kan nak pilih mane satu tanda tangan yg menjadi pujaan hati. mesti mcm susah je nak sign borang time beli kereta aritu. sume2 pon akan susah la. hahaha. sekarang dh takde atau atau lg dah. giler kot kalau ade atau atau lg time usia remaja mcm nie. tak caye? nak autograph aku tak? meh nak sign.




ayat sume skema takleh blah okies.


aku dok gelak2 je bace sume2 nie. haihh.. paling tak tahan ayat bukan main mengikut tatabahasa dewan okies. eh. time tu tak blaja lagi tatabahasa dewan. tp sure la aku menggunakan ayat bahasa melayu yg betul. wah. bangga tak cikgu BM aku agaknye? tah pape je. nantilah aku guna ayat2 skema tu dlm blog k. tapi mcm tak sanggup je? hahaha.

tapi bagus lah kan sbb kire mcm aku practice menulis utk penulisan BM la. tgk la hasilnye skrg. dh tulis blog. ~ecece.. hasil besar la sgt, soffea! takde kaitan! haha~ tp nape mcm lain sgt dgn yg dulu? krisis identiti lagi kah? tak. ini lah dikatakan practice make perfect. cuma kes nie mcm tak berapa nk perfect je. sbb ejaan sume dh tak betul. kalo cikgu BM bace blog nie, mahunye die cubit2 manja tangan aku. sorry cikgu. eh. mintak maaf, cikgu :)



surat2 dr kawan2 sepergaduhan.


kelakar tu, siap simpan lagi surat2 time dok gaduh ngan kawan2. jiran2 aku gak tu. kiteorg dok ngaji same2 time malam2. biase lah kan, budak2. takleh kalo yg tu rapat ngan yg nie sikit. mula la sorg lagi nak jeles. padahal kawan je la sama2 kan. hish. ape la korang ni. saje ajak aku gaduh tau. haha. padahal sendiri pon dok jeles2 jugak. nasib la dh besar nie tak mcm tu kan. penat la aku nk gaduh ngan sume kawan2. lagi penat sebab nak kene tulis surat2 mcm tu. "balas", "balas", "balas".


anyway, tu je la yg bleh share ngan korg. yg len2 tu aku rase nak tergelak sangat2. tah pape je. umur 11 tahun pon dh pandai kan nak ade crush. suke org tu la, suke org nie la.. nak impi itu la. nak harap ini lah. eyww.. giler gedik. kalo la aku jumpa 'soffea umur 11 tahun' tu, sure aku bg nasihat baik punya, "dik soffea comel2, study rajin2 dik, tak yah sebok2 nak suka kat die nie la, die tu la. kalo tak, kak soffea umur 24 tahun nie akan lempang adik laju2". haha.


macam tu rupenye aku kecik2 dulu eh. tapi memang bagus la dok tulis2 diary ni. sebab bile bace balik memang gelak guling2 la. sume perasaan ade tulis situ. menyampah kat die la. tak suke die berlagak la. haha. cuma bagusnye,semangat nk capai impian n cita2 tu ade aku mention gak. dan jugak perasaan menghargai kasih sayang mak n abah. anak sape nie, kecik2 dh pandai pikir nak bahagiakan n senangkan hati mak abah.. ololoooo..comeynye~


tapi tapi tapi.... skrg rase mcm nak buang je diary nie. sbb mcm malu la nak bace sume2 nie balik. lagi malu kalo org2 len jumpa dan baca. nak2 org tu husband aku nanti. mahu die gelak guling2 depan aku.


42 comments:

Anonymous November 28, 2010 at 1:54 AM  

yg bls surat gaduh tu cam kite tecik2 dulu jek dgn kwn seblah umah je pon.kenangan kan..hehe

soffea November 28, 2010 at 2:44 AM  

zoey:
haha.. sama la kite. tapi kite tak penah berjiran kan? takut la tibe2 same2 penah gadoh dulu. wehee~

mmg kenangan. kelakar pon iye jugak. hahah.

efa fairuz November 28, 2010 at 2:56 AM  

sy pon ade diary mase kekecik dulu..pon same la mcm ni.. siap tuleh tak boleh sembarangan org bace la ape la..pastu g skolah g tayang kat org.. tah pape.. hehe..agaknye mase kekecik camni la kite eh perangai lebih kurang same..

Unknown November 28, 2010 at 5:42 AM  

haa... mesti ada buku biodata ni... takpun name card yang ada gambar kartun

Unknown November 28, 2010 at 5:42 AM  

haa... mesti ada buku biodata ni... takpun name card yang ada gambar kartun

Lufti November 28, 2010 at 7:52 AM  

buley tahan r diary ni...sape bace x boley kentut sepanjang hayat pon ok gak...haha

YAN November 28, 2010 at 7:58 AM  

hahhaha....gila best angah leh wat muzium kat umah....yan punya surat yang hantar kat angah ada lagi kan....sorry le, angah puna surat dah mana2 ntah...sebab renovation umah langsung terus sampai ke akar umbi bumi ...kihkih....

adib yahya pun mesti ada biodata kan?hehe...kad kartun tu pun ada gak...lawak2....

Unamn November 28, 2010 at 10:01 AM  

ee funny la u ni.. soffea xsedar ke itu semua sweet tau! mmng malu kalau husband bace.. eheeeeeeeeee

Anonymous November 28, 2010 at 10:50 AM  

diary? omg.. sy dah xde simpn dah brg2 masa kecik. semua mak da buang..hiihhi

Anonymous November 28, 2010 at 12:01 PM  

btol
sume tu kenangan
kalau baca blk lucu plak
:)

Unknown November 28, 2010 at 12:05 PM  

hahah...sis simpan ye bnda2 cmneh,..echah xsimpan lak..lau xboleh wt modal gelak..hahah..sape bace dia jadi buta..apekah !;P

Unknown November 28, 2010 at 12:05 PM  

hahah...sis simpan ye bnda2 cmneh,..echah xsimpan lak..lau xboleh wt modal gelak..hahah..sape bace dia jadi buta..apekah !;P

enyheartsdiamond November 28, 2010 at 12:25 PM  

this is so cute sofea :DDD

rindu zaman berbalas surat cinta lah.. teheee :DDD

Hana Faza-same person November 28, 2010 at 2:02 PM  

hahahaha.. i like this.. akak pon gelak guling2 bila terbaca balik diari lama

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o November 28, 2010 at 2:11 PM  

sudah ada tanda tanda menjiwangkan perasaan..cool

Syam Tajuddin November 28, 2010 at 2:30 PM  

Wah3!:D
K.Soffea ni memang cermat r..tabek spring la :)
Btw ayat mse skola rendah mmg xbley blah kan..hehe

Amirah November 28, 2010 at 5:16 PM  

eh.eh.buku diari takde.buku biodata kawan ade.

sahabat karib : mia
sahabat sejati : dila
sahabat baik : maria
makanan kegemaran : masakan ibu
minuman kegemaran : minuman ibu
cita-cita : penyanyi =.=''

apekah?

soffea November 28, 2010 at 5:21 PM  

efa:
hahaha. kelakar kan.. tak leh bace konon. tapi pastu sendiri bwk skolah bg org len bace. hehe. same je kan perangai budak2. :)

soffea November 28, 2010 at 5:22 PM  

adib:
ya. haruslah kan. tapi name card tak buat yg gmbar kartun la. buat gmbar westlife. ha. tu satu cite lagi dok giler artis mcm ape je. hehe.

soffea November 28, 2010 at 5:23 PM  

luffy:
tu mesti u tulis kat diary u kan? hahaha.

soffea November 28, 2010 at 5:24 PM  

yan:

tu la pasal yan.. sume pon angah simpan. surat2 kite yg anjang berjela2 smpai 5 ms pon ade lagi. agak2 yan nak bace tak? hahaha. msti cm malu kan. nti leh la kite gelak same2. wehee~

adib tu sure ade namecard cartoon2. kan adib kan? hihi.

soffea November 28, 2010 at 5:25 PM  

una:
sweet kan. tapi malu tu mc lebih skit la.. segannye kalo husband bace ke ape. Oh no... haha.

soffea November 28, 2010 at 5:26 PM  

sweet-ants:
ala.. dh buang ke. takpe. nie pon bakal dibuang jugak ni..

soffea November 28, 2010 at 5:27 PM  

ayuni:

kenangan. lucu. rase mcm nak lempang2 je diri sndiri. haha.

soffea November 28, 2010 at 5:28 PM  

echah:

tu la. simpan lagi tau.. cube cari2 kot ade bende cmni yg leh digelakkan. haha.

warning konon2 macam org trus takut nak bace la.. takut buta.

soffea November 28, 2010 at 5:28 PM  

eny:

wehee :) u bls2 surat cinta ye? kalo dpt bace balik tu, mesti gelak giler kan. kelakar je perangai budak2 dulu.

soffea November 28, 2010 at 5:30 PM  

sis Hana:

lawak kan kak.. leh la kite guling same2 smbil gelak.. haihhh.. takut je kalo anak2 dok bace. lagi malu. haha. tibe2 berangan ade anak la pulakk saye ni. apakah?

soffea November 28, 2010 at 5:30 PM  

brutalsolo:

kecik2 dh practice jiwang. tu yg bahaya tu. hehe.

soffea November 28, 2010 at 5:32 PM  

syam:

tau takpe syam. skema giler ayat. bile bace balik, lawak giler rase. kalo diasah n dlm landasan yg betul, sure leh jd penulis buku tatabahasa dewan nie. apakan daya, landasan tersasar la.. hihi ^__^

soffea November 28, 2010 at 5:33 PM  

mira:

buku biodata pon ade gak. tah pape kan. kawan tu siap leh separate2 lagi kwn sejati, kwn baik, kwn rapat. tah pape. siap ade tulis musuh lagi. tu. hahaha.

Nas November 28, 2010 at 8:02 PM  

pergh..diari lama2....lama tuh...1997....klasik giler la weyhhh...
aku dulu2 pon ader tulis diari gak..stat form 2...tp tamat time habis spm....rase cm bosan plak tulis diari...hehehheheee......mmg la syok bace yg lam2 punyer..tulisannya mmg kelakar :P

soffea November 29, 2010 at 12:03 AM  

nas:
lama kan. since '97. hahaha..
wooo.. ade gak boy tulis diary ek.. ingat takde. ko tulis ape? nk bace. nak bace.. haha..

mmg cm bosan gak kan. tp kdg2 bile nk luah perasaan sgt, dok cri diary jugakk.. aku la.. hehe

SHaRKFiQ SSM November 29, 2010 at 12:37 AM  

hahaha..
mmg lawak..
tyme ni, dak laki ngan pmpn mmg suka begaduh..
main xmau sama2..
rajin btol tulis diari nih.. bleh buat bahan lawak~ ptt r awet muda..

Shark mmg xda diary kot, sbb xlarat nak update hari2~ hehe.. nseb bek blog xwajib update hari2~

tp, buku log mmg kene upadate seminggu skali untuk setiap hari bekerja.. skema x ayt??

asmiza November 29, 2010 at 1:25 AM  

haha. kite pon pena ade diary, tp time tuh dah form 3 rasenye, pastuh buang takut org bace. haha :P

klau x ade jgk kenangan en. hee :)

soffea November 29, 2010 at 10:01 PM  

hamzah:

ha?? hilang?? sadis tu. nti org bace!! haha

soffea November 29, 2010 at 10:03 PM  

highness Fiq:

haha. tau takpe.. ish. awet muda sbb perangai budak2 je.. hahaha.

bagus. anda memang skema. saya juga setuju dengan anda. buku log haruslah di update setiap hari. begitu juga dgn buku rancangan mengajar guru. hari2 kena dikemaskini. haha. skema. skema.

soffea November 29, 2010 at 10:04 PM  

as:

haha.. nie pon bakal dibuang nie. takpe. kalo rindu, dok tgk blog nie la. hehe.

Anonymous December 20, 2010 at 12:00 PM  
This comment has been removed by a blog administrator.
soffea December 28, 2010 at 4:26 AM  

hye anonymous. ko spam ape weh?? hishhh~

Anonymous January 23, 2011 at 6:15 PM  

Apa yang posting bagus. Saya sangat suka membaca jenis atau artikel. Aku bisa? T menunggu untuk melihat apa yang orang lain katakan..

Anonymous May 3, 2011 at 6:07 AM  

Terima kasih untuk posting yang bermanfaat! Aku tidak akan mendapatkan ini dinyatakan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP