Powered by Blogger.

Appreciate them~ thanks.

i wanna scream it out!!~

>> Wednesday, August 5, 2009

salam~

wei. sorry la beb. kalo korang ade darah tggi, sakit jantung, kencing manis, atau gastrik atau sakit ape2 yg ade kaitan atau tidak, adalah dinasihatkan sama sekali supaya tidak membaca entry ini. Entry ini mengandungi unsur2 ganas yg agak melampau dan sengaja diketerlaluankan. hohoho. harap maklum~


aku memang amat bengang sekali. giler rase nak menjerit. nak menangis. sume2 la. tapi takde la sampai nak bunuh diri kan. aku waras lagi beb.

wei.wei. korang tau tak? dah berminggu2 aku dok berusaha sedaya upaya utk membeli tiket balik cuti bulan 8 nanti. sampai saat nie, still tak dapat beli dowh. giler bengang, rase nak gigit je laptop nie. rase nak p serang and lempang air asia laju2. skali ngan maybank skali. pergghhh~ giler aku dah bengang tahap GABAN yg macho nie. ~macho la kan sbb still terkawal n tdk smpai mencarut atau ape~ hehe =) memang betul2 menguji kesabaran seorang perantau la.huhu.

ntah la apsal kan. selame nie aku beli on9 gune cdt card abah, everything goes on smoothly okeyh. then, tetibe lak satu ari tu, maybak card nie mtk secure code la. knon cm nak sekat pmbelian on9 la. ceh. ape ko ingat aku nak menghabiskan harta bapak aku ke beb? takpe. aku sbr. try lagi. tp still tak dpt. call abah, abah ckp mmg tak penah ade secure code. ok. then, aku try create no pin and psword. but still the same. tak boleh. tak berjaya. ok. takpe. aku ikhtiar lain. suruh abah daftar his phone number at Maybank ATM. nak request TAC sng. sbb aku nak gune Maybank 2 u abah. my maybank 2 u is not valid since i didn't change my phone number at the ATM yet. sini tak wujud Maybank okeh. no Maybank at Sri Aman or even Betong. wei maybank. buat cawangan kat sini beb. ingat org sini takde duit nak simpan dlm bank ke? huhu. giler bengang.

ok. sambung lagi kebengangan dalam diriku ini. aku try la gune maybank 2 u. bace bismillah byk2. harap2 everything will be ok. akan smooth la. skali, smpai saat nie, aku tak tau la problem ape kan. aku dh request TAC no. giler lambat die send msg kat no abah. dah la page maybank 2 u tu takleh dibiarkan idle for more than 5 minutes. wei Maybank. agak2 la beb. ko tak bg idle. then, htr la TAC number cepat2. then, bile abah dh send TAC number, page plak logout sbb da idle more than 5 minutes. hbs, takkan aku nak main tekan2 salu plak. wei. giler ape. ape nie wei???

huhu. giler bengang. n aku terpakse la start dr mula blk. yg air asia pon satu. tak bg refresh page. so, aku kene la start dr mula. pilih tarikh, pilih flight, isi borang. sume2. giler rase nak nangis. dh ckp kat abah smlm. "asyik tak dpt je. angah dah rase nak nangis dah ni". huhu. agak leceh. bosan dowh buat benda yg same. kalo dpt duit takpe gak. Korang, sile tlg reda kan kebengangan aku nie.

and after this, i'm going to try it again. hopefully it will successfull.

okeh. tukar mood insaf lak.

aku terpikir. nape susah sgt nak beli tiket nie? ade ape2 kah disebaliknye?? huhu~ mungkin ade hikmah. Who knows?~

+++++++++++++++++++++++++
wei. sambung balik mood tension tadi. sile amek perhatian.
+++++++++++++++++++++++++


esok. Deakin's lecturers akan dtg skolah aku and they want to observe me!! aku nie budget2 dgn harapan dorg tak jadik dtg. tapi nak ckp ape kalo da memang name sekolah aku dlm senarai utk didatangi mat2 saleh ini. dan juge apebile ade suara2 begini;

hasni: "encik Baha ckp dieorg akan observe Siti Soffiah"

ok. dah cukup buat aku kecut.

raais msg rosel: "name rozel tu raais tak perasan lak. tapi name Peah ade la~"

ok. dah terlalu melampau utk buat aku rase cuak okeh~

haha. whateva. be cool k Siti Soffiah Anuar. dh la bengang tiket tak dpt beli. Deakin nak observe aku lak. korang bayangkan ade 8 org dok observe korang kat blkg time korang tgh mengajar. bayangkan. sape tak nervous beb. Australian plak tu. English aku dah la berterabur. aku bkn bagus pon. korang p la observe sape2 yg best tu. lesson aku biase2 je. dh memang aku ajar biase2.

hohoho. sunggoh negative pemikiran aku tika dan saat ini. okeh. okeh. take a minute. inhale..... exhale... tarik nafas dalam2. ok. hembus. ~x bernafas lak klo x hembus~ heh.



think positive and be positive Soffea!~

um. takpe. Just be urself. do da best. be da best. jgn pakse diri. buat yg terdaya. simple2 dah la kan. janji objective pembelajaran tercapai. ok? abh cakap: "ala, buat relax je" hehe. okeh. baik Sarjan. hehe. chayo2 soffea!~



okeh. kpd korang dan korang yg spent mase korg utk bace entry ini, thanks byk2. senang2, click kat komen tu, kirimkan sedikit kata2 semangat utk aku. hopefully it will help me. and i'm very sure that ur words will help me. can release my tense maybe. kankan? huhu..

dah la wei. nak concentrate utk preparation esok. korang doakan la aku eh.

Moga Allah permudahkan segala urusan aku esok.
Moga aku dapat buat yg terbaik.
InsyaAllah... amin, amin, amin~

_______________________________


to my sweet cousin, saady.
esok birthday ko. nanti aku free, kite calling2 eh.
takpe, lepas esok, aku rase dh ok kot idup aku.
hahaha =)
aku wish awal2 la.
tapi tak tau betul ke tak ucapan nie. hehe.

wish me best of luck ya~

happy bcoming birthday to u Saadiah~
love u always.
jujur nie, hehe =)



** Giler panjang entry bengang aku ni. habis nak luahkan everything la ni kan. haha. seperti biase. ayat normal blog ini; "this is my blog. so, ade aku kesah??. haha **

3 comments:

me, myself n i August 6, 2009 at 6:53 AM  

salam....
kak, br bc akak punya blog pg ni.. hehe.. kol 9 stgh br da kelas.. so, pg2 camni kita on9 dulu..
erm, all da best untuk ari ni k.. jgn neves2.. akak ok jak ba.. dun wori.. truskan usaha.. chaiyok2... gambateh.. (kuar lak suma ayat2 power.. hahah)may Allah owest bless you.. amin..

Miss Hirose August 6, 2009 at 1:42 PM  

hehehehe..
sofea ciannye kamu..
susah ek nk beli tiket..
xpe2 jum kite serang maybank..
da cukup mnyampah gak ngn maybank ni..hehehe

soffea August 12, 2009 at 6:54 PM  

arina :

sorry for the late reply here. sgt busy.thanks for all the ayat power there. chayo2~ anyway, alhamdulillah.. puas ati sbb dpt comment yg puas ati. hehe =)


miss hirose :

hye kamu. a'ah. sgt susah nak beli tiket woo.. da berjuta kali try. heh =). jom2, kite serang maybank. die ingat die harimau, kite takut? hahaha =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sila lah :)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP